amyla
Avslutat medlemskap
Jag har fått hjälp att sätta ihop en ny dator och köpte en ny skärm igår. Döm om min förskräckelse när jag helt plötsligt får en massa utfrätta fläckar i de vita partierna i bilderna. Nu har jag luskat runt litet och fått reda på att min skärm (Samsung SyncMaster 940b) antagligen inte funkar ihop med mitt grafikkort (NVIDIA GeForce FX 5500) men att grafikkortet kanske ska gå att justera.
Jag har letat manualer på webben osv, utan framgång. Därför undrar jag nu; är det någon av alla kunniga på fotosidan som har erfarenhet av just det här grafikkortet? Är det ett bra eller dåligt kort? Går det att justera och i sådana fall; hur katten gör man?
Jag blir jätteglad för en pedagogisk förklaring då jag inte är särskilt tekniskt kunnig. Stort tack på förhand.
Jag har letat manualer på webben osv, utan framgång. Därför undrar jag nu; är det någon av alla kunniga på fotosidan som har erfarenhet av just det här grafikkortet? Är det ett bra eller dåligt kort? Går det att justera och i sådana fall; hur katten gör man?
Jag blir jätteglad för en pedagogisk förklaring då jag inte är särskilt tekniskt kunnig. Stort tack på förhand.