Annons

Grafitti i Göteborgsområdet.

Produkter
(logga in för att koppla)

Kajsa220

Aktiv medlem
Jag skulle vilja fota en vacker grafittivägg med fina färger. Finns någon sådan runt Göteborgsområdet?

Det finns mängder.. förr fanns ju baksidan på bikestreet(odinsgatan) mot järnvägen, men det finns fortfarande graffiti kvar i området.
Väggen som finns i mölndal på väg upp till kvarnbyn brukar vara riktigt fin, men är svårfotograferad pågrund av slänten som ligger framför.

Sen kommer jag inte på något mer på rak arm... ;)

Ja, just det ja.....är det den som ligger nära älsborgsbron? Sjömagasinet? Hur kommer man dit?

Jaså det är något som ändras.....är det snyggt?

Odinsgatan....ja, det vet jag var det är, bakom de ruffiga kvarteren paralellt med friggagatan?

Odinsgatan....ja, det vet jag var det är, bakom de ruffiga kvarteren paralellt med friggagatan?

Precis, men runtomkring finns även en hel del. För att se dom kan man slänga sig på spårvagn 11,9,4 eller 7 och hänga kvar till gamlestadstorget och sedan ta vagnen tillbaks. De flesta målningarna är ju ganska svårtillgängliga men syns bra från vagnen.

Ja, just det ja.....är det den som ligger nära älsborgsbron? Sjömagasinet? Hur kommer man dit?

Jaså det är något som ändras.....är det snyggt?

Hur man hittar överlåter jag nog till hitta.se eller gps :)

Jo då det är en laglig grafiti plats så används den en hel del så man kan ok dit då & då & se vad som finns för bra :)

Härliga bilder! Har för mig att det finns rätt snygga målningar vid Hammarkullen också men det var ett tag sedan jag var där så jag är osäker på om dom finns kvar.

Det var precis så jag menade! =) Ffa den bilden med trappan. Hur fin som helst.

Bara jag klarar att hitta dit nu. Jag har ett lokalsinne som en fiskpinne.

Tack alla för bra svar!

Nu undrar jag......är det kanske någon som har en sån grafittibild över och kan skicka till mig?

ANNONS
Götaplatsens Foto