Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hårddisk med kortläsare

Produkter
(logga in för att koppla)

voitcanon

Aktiv medlem
Köpte för en massa år sedan en hårddisk med kortläsare det var bara skit och ville inte fungera, så den skickades tillbaka. Tänkte att på dessa år borde tekniken ha mognat finns det något liknande idag för jag har inte en aning om vad de kallas.
 

PMD

Aktiv medlem
En WD My Passport Wireless 2TB, som referats till inlägg #2 och #5, har jag. Den kan en hel del, men har ingen skärm som en Colorspace eller liknande apparat. Å andra sidan har den WiFi så man kan titta på bilderna, som ligger på disken, på sin telefon, surfplatta eller dator.

Passport Wireless kan dessutom vara WiFi-accesspunkt så att flera kan dela på samma internetuppkoppling. Kan kanske vara praktiskt ibland.

Jag köpte den mest för att ha film på för tråkiga kvällar under en resa, så jag har inte använt kortläsaren så mycket. Den tar bara SD-kort.

Den finns i en mindre 1TB-version också. Den är lite lättare och tunnare.
 

Josef430

Aktiv medlem
Hyperdrive är OK

Köpte för en massa år sedan en hårddisk med kortläsare det var bara skit och ville inte fungera, så den skickades tillbaka. Tänkte att på dessa år borde tekniken ha mognat finns det något liknande idag för jag har inte en aning om vad de kallas.
Jag har haft Hyperdrive Colorspace i några år. Vi har haft med på långresor lite varstans i världen och den har alltid levererat. Snabb inladdning och möjlighet att med ett tillbehör enkelt köra en backup på en externa hårddisk. Den är ganska dyr och mjukvaran ger ett antikt intryck, men som sagt den funkar bra. Troligen är den nya modellen som finns nu uppgraderad.
 

Alve Henricson

Aktiv medlem
Reser mycket och äger en Colorspace. Använt den ett par resor men kommit fram till att jag hellre har med en extern hårddisk och en mycket lätt o liten dator. Viktskillnaden blir bara ett drygt kilo och jag har möjlighet att redigera bilder under redan. En Colorspace eller liknande är OK om man gör korta resor eller är ute på specifika uppdrag.
 
ANNONS