Annons

Höj/sänkbart bord?

Produkter
(logga in för att koppla)

henrik.f

Aktiv medlem
Jag skulle vilja ha ett fotobord som jag kan justera i höjdled för att få en behaglig arbetsergonomi. Dvs jag skulle vilja kunna stå någorlunda rak när jag fotar. Jag behöver inte belysa underifrån så själva plattan kan vara vad som helst. Och kommer dessutom att bytas ut till det som passar just för det som skall fotas. Det är fundamentet jag gärna skulle få tips om.
 
Jag skulle vilja ha ett fotobord som jag kan justera i höjdled för att få en behaglig arbetsergonomi. Dvs jag skulle vilja kunna stå någorlunda rak när jag fotar. Jag behöver inte belysa underifrån så själva plattan kan vara vad som helst. Och kommer dessutom att bytas ut till det som passar just för det som skall fotas. Det är fundamentet jag gärna skulle få tips om.
Här kanske:
http://www.runelands.se/product.aspx?MenuId=207&ProductId=383
 
Men är vi inte under rubriken GDS?

Hur mycket gds är du kapabel till? Ska du ha ett väl fungerande elektriskt höj- och sänkbart bord som du plockar ihop av standarddelar så kostar det samt kräver rätt mycket jobb med svetsning i kombination med precision så att det inte blir rangligt..

Ett tips är att kolla på kk-auktioner och utförsäljningar samt firmor som handlar med begagnade verktyg och maskiner och dylikt. Där borde du kunna få tag i något som kan moddas så att det passar dina behov.
 
Det finns ju alltid en del begagnade kontorsskrivbord, höj- och sänkbara, på div. annonsfora. En fråga om var du bor hur långt du kan åka och hämta, hur snabbt du behöver det. Med is i magen kommer du säkert under en tusenlapp för ett kvalitetsunderrede. Fel färg, form, slitet eller för stort för de flesta för hemmabruk så blir det iskallt på marknaden. Når inte de vanliga kontorsborden högt nog kan du ju sätta skivan på en förhöjningsdel som du GDS-ar alt. ställ en lämplig låda ovanpå. Du har säkert egna idéer.
 
ANNONS