Annons

Handla från Aliexpress

Produkter
(logga in för att koppla)

D Gulliksson

Aktiv medlem
Någon här som har erfarenhet av att handla från Aliexpress? får man betala tullavgifter etc?
Ser att man kan få det fraktfritt men då är leveranstiden extremt lång.
 

fotobollfoto

Aktiv medlem
Jag har var köpt småprylar som skickas i kuvert som går in i brevlådan. Lååång leveranstid. Och oftast fastnar det i tullen så att man måste lösa ut det.
 

jag&bilden

Aktiv medlem
Man kan få sakerna precis som fort man vill. Bara man väljer det fraktsätt man önskar - till den kostnad man är redo att betala.

Ibland blir det billigare att leta upp tillverkarens egna butik på AE och köpa sakerna från deras europeiska lager om de har ett.
Ibland säljer de inte just vissa produkter direkt men då kan man hitta dem på Tyska Amazon, beställa därifrån och då levereras de ändå från Tyskland. Någon kryssruta som kryssats i eller inte kryssats någonstans skulle jag tro. :)
 

Janne.B

Aktiv medlem
Har bara köpt småprylar från Ali, men avgiften har alltid hamnat mellan 80-130kr oavsett hur mycket jag har handlat för.
Den stora biten i avgiften är Postnords kaka på 75kr. Sedan beror ju summan på vad avsändaren har uppgivit för värde och innehåll på paketet.
Vad det gäller frakten så om möjligt välj "Ali standard shipping" den brukar vara det fraktsätt som går smidigast eftersom man alltid kan spåra transporten vilket man inte alltid kan göra med övriga alternativ, även om vissa av dom andra alternativen kan gå snabbare ibland
Räkan med att det kan ta upp till 3v att få paketet efter att det har landat i Sverige då Postnord o Tullen inte är dom snabbaste i det här landet.
 

D Gulliksson

Aktiv medlem
Jag har ingen brådska så jag valde standardfrakten. Jag tänker att lite avgifter gör inget då man har "lite spelrum" om man hade köpt produkten i svensk butik. Kamda verka vara den svenska butik som säljer Rolanpro men de har inte just detta till den äldre 300/4 af-s. Men dessa camoskydd ligger på runt tusenlappen så skulle det tillkomma avgifter på 200-300kr så är det inte hela världen.
 

Zebulah

Aktiv medlem
När det gäller leveranser från fjärran öster så är min erfarenhet att wish leveranser är snabbare. Dessutom tar de hand om krånglet med postnord. Åtminstone normalt sett. Min sambo kryssade dock i en ruta (vet inte vad det stod eftersom det var hon som beställde) och si på fasen. Då fick hon betala postnord.
 

Ventures

Aktiv medlem
Grejerna sitter väl fast på ett containerfartyg i Suezkanalen nu.
För egen del vill Jag inte bidra till miljöförstörande transport av "skräp" från Kina, mer än nödvändigt.
 

andste

Medlem
Grejerna sitter väl fast på ett containerfartyg i Suezkanalen nu.
För egen del vill Jag inte bidra till miljöförstörande transport av "skräp" från Kina, mer än nödvändigt.
Måste vara jobbigt att inte kunna köpa något alls då med tanke på att det mesta tillverkas i kina
 
ANNONS