Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

har 400d tänkte byta till 1ds eller 1d mark 11

Produkter
(logga in för att koppla)
Och den stackars trådskaparen har nu fått veta att vatten oftast har större massa än olja.
Undrar om han då skall välja 1Ds eller behålla sin 400D.:)

Ja, vad väger mest? 1 kg vatten eller 1 kg tjockolja?...

Men jag tror ju Parkinson skakar mindre med en 1DMkII än med en 400D...

har nu snart ägt min 1ds i ett år( oj oj oj)

Ja det enda jag kan säga är sicken kamera det var nog det bästa köpet i mitt liv o dom som påstår att 400d är en lika bra kamera snackar skit. Med denna får jag större dynamiskt omfång o jag kan croppa bilder som alldrig förr jag säger bara köp en om ni tänker på det!

Uj... det var ett rackarns kort år (med tanke på att du skrev första inlägget för ett halvår sedan) :D

Grattis till att du är nöjd med kameran i alla fall!

Jag kan ju bara säga att utvecklingen o är inte lika imponerad av 1ds längre.
Dels har den ruggigt dåliga isoegenskaper från 400 uppåt är det riktigt dåligt,
den har sämre hanterbarhet i menyerna ärn 5D o 1ds mark 2 , Inga bra jpg bilder om man vill jobba med det. Canons 5D ger betydligt bättre bilder än 1ds.
Jag har haft/har 1ds, 1ds mark 2, 5D och nu även Nikon D700 o kommnade 5d mark 2
Däremot sätter du bilden rätt exponerad på iso 100 så får du en bra fil som står sig även idag fast den är ointe bättre än från nyare kameror.

ang.1dmk2n

Fotar med denna i jobbet. Jag skulle aldrig vilja ha den privat på grund av dess storlek och det konstiga meny/inställnings systemet. Dessutom croppar den 1.3x.

ANNONS
Götaplatsens Foto