Annons

Har du planerat att fotografera extra mycket i sommar exempelvis på semestern?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har du planerat att fotografera extra mycket i sommar exempelvis på semestern?

  • ja, fotoexpedition/resa

    Röster: 38 16.0%
  • ja, på semesterresan

    Röster: 94 39.5%
  • inget särskilt/inte mer än vanligt

    Röster: 81 34.0%
  • annat, se nedan

    Röster: 25 10.5%

  • Totala väljare
    238
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Hansi

Aktiv medlem
Eftersom jag nyligen lyckats väcka mitt fotointresse till liv igen (det befann sig nämligen i dvala i över 10 år) så kommer självklart denna sommar bli lite speciell för mig. Jag har dock inte direkt planerat vart jag skall åka. Det kommer att bli en totalt impulsstyrd semester för mig i år.

Men var det än bär hän så kommer kameran ha första parkett.
 

mipert

Aktiv medlem
Japp. Måste skaffa ny bildmapp till hösten.

Det blir arkitektur, perfekt på promenaden med barnvagn, stilleben, perfekt när lilltjejen sover och modeller utomhus, perfekt när den IT-arbetande modern har dåligt samvete för att hon umgås för lite med barnet och jagar ut mig.
 

jimh

Kodsnickare
Forumpersonal
Jo, nog brukar väl somrarna vara kulmen för filmförbrkningen. Man kan ju koppla av och har lättare att komma ifrån. Och så slipper man ifrån den där vardagsmiljön som man är lite trött på och kan besöka sina favvoställen istället.
 

acke

Avslutat medlemskap
Jo, och det är inte så svårt. Har inte rört kameran sedan i december 2001, så en enda bild i sommar räcker för att det ska bli "extra mycket" för mig.
En tripp till Färöarna blir det, med friluftsliv, vandring, fågelskådning och inte minst fotografering.
 

qlicken

Aktiv medlem
Hade tänkt kasta varenda fotopryl, För efter 40 år i mörkrummet har man inte samma intresse längre. Svart/Vitt - RA-4 - E6 - Chibacrome.

Men nu lönar det sig inte ens att framkalla E-6 själv. "Va skönt".

Nu plåter jag enbart Dia, skickar iväg filmerna för framkallning. Lupp, ljusbord, Scanner- Skickar bildfiler jag vill ha kopierade till fotolabo kopior 20x30cm 29,50kr. "Bra kopior".

Så än så länge får min gamla EOS 1:a hänga med
 

Jacob vP

Aktiv medlem
Om det regnar så ska jag jobba med min portfolio i studion. Om solen skiner ska jag inte plåta... då ska jag bada!
Sen bär det av till Gotland och medeltidsveckan, med familjen. Då kommer jag ju att rassla iväg massor med film.

Ha en skön sommar allihop!

/Jacob vP
 

Sinuslinus

Aktiv medlem
Jag säger att jag har betald semester denna sommaren.
Jag ska åka till Luleå på söndag morgon för att arbeta som sanerare.
Men jag får gratis resa, gratis logi och får komma långt bort ifrån mitt vanliga hem så det är betald semester. :)

Ska fotografera järnet där i Norrbotten. Helger och kvällar kommer det bli... Planerat att åka ut till Luleås skärgård och sova över och även göra samma sak i skogen. Packa ryggsäcken och sova under gran.
 

acke

Avslutat medlemskap
Sova i Lule mitt i sommarn? Är du från vettet pöjk? Ett sånt slöseri med ljus!
 

Efwa

Aktiv medlem
Jag har tänkt att fota mycket hästar i år. Har insett att jag har för många fjordbilder och för få av andra raser (även om jag har en hel del andra också). Ska bredda mig på den fronten. Olika grenar, pole bending, barrel race, cutting, utställningar, riddarspel, hagbilder, bildidéer osv.

Ska ta och experimentera mera med naturbilder, våga larva mig med kameran. Orka ta mig tid med arrangemang. Ut på natten.

Jag ska inte iväg på någon resa på det viset. Men det ska bli jättekul.
 

staika

Aktiv medlem
Jag räknar med att ta många bilder när det bär av till Sarek i augusti. Så mycket film lär det inte gå åt för jag tänkte låta min digitala kamera få bekänna färg. Halva packningen lär väl bestå av batterier.
 

acke

Avslutat medlemskap
I Norrbotten är ljuset alltid fint!
(tycker en nostalgisk utflyttad norrlänning, som åker upp till Tornedalen nu på fredag...och jodå, kameran slinker med. Liksom en knippe Provia 100F, som jag tänker utsätta för hårda systematiska tester.)
 
Senast ändrad:

adsten

Aktiv medlem
Det blir förhoppningsvis 3 veckors skön semester samt en hel del fotograferande i Californien. Har ju bunkrat med en hel del film (ca 40 rullar). Blir även något inköp från B&H skulle jag tro för att få en liten kick-back för den dyra flygbiljetten. ;-)

Hälsningar
 

Jonasborg

Aktiv medlem
Fotopraktik på Västervikstidningen

Som det ser ut nu så exponerar jag 100+ ramar per dag. jag trivs med detta och hoppas att det kommer att fortsätta så i många år framöver.
 

allimac

Aktiv medlem
Här blir det inget mer fotograferade... mer än vanligt.
Och i vanliga fall är det ändå rätt mycket.. :)
Men iväg på semseter blir det inte.
Tänkte ta en tur till Köpenhamn en dag, och bara fotografera och stunta i alla affärer. Men det är nog det ända.. :)
Men sen är man förhoppningsvis ute mer i sommar. När solen inte längre är rädd för att visa sej.. Solen känns som min bild :.Blyg.: just nu tycker jag..
Men skulle det inte bli bättre får man väll strunta i att köpa sommarkläder, och lägga pengarna på ett rejält regnställ och ge sej ut iaf. :)

Ha en skön sommar, och visst hoppas vi på solen :)
 

duckie

Aktiv medlem
Familjealbum och alper

För min del blir det nog mest familjealbumet som kommer att växa eftersom vårt första barn föds i Augusti...
Därtill blir det nog en del fotograferande av mitt nya hemland, Schweiz.
 

littos

Aktiv medlem
Jo, det lär väl bli en del fotande. Jag fick en son för snart 8 veckor sedan och nu börjar den första "andnöden" lägga sig, så med lite tur blir det en hel del fotande av honom...

Dessutom har jag ett litet projekt som jag har tänkt påbörja, hoppas vara klar med det runt 2012, eller så.

Ha en go sommar full av bilder!

/Anders
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS