Annons

Har du planerat att fotografera extra mycket i sommar exempelvis på semestern?

Produkter
(logga in för att koppla)

Har du planerat att fotografera extra mycket i sommar exempelvis på semestern?

  • ja, fotoexpedition/resa

    Röster: 38 16.0%
  • ja, på semesterresan

    Röster: 94 39.5%
  • inget särskilt/inte mer än vanligt

    Röster: 81 34.0%
  • annat, se nedan

    Röster: 25 10.5%

  • Totala väljare
    238
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

pettersson

Aktiv medlem
Jo, jag hade tänkt att fotografera gôr mycket nu i sommar särskilt på semesterresor, men det sket sig, jag är för lat. Och nu ska jag börja jobba imorgon börjar kl 07:00 och ska jobba 4 veckor frammöver blääää!!! Får se om det blir lite mer de sista vecorna av mitt 11veckors sommarlov ;)
 

raderad medlem

Aktiv medlem
Drar ner på fotograferingen

Drar ner på fotograferingen och försöker att koppla bort bildtänket. Det kan ju bli lite påfrestande för vänner och familj när man hela tiden sitter med ögat i sökaren.. :)
 

Maverick

Aktiv medlem
Har precis varit på sommarkurs ute på Biskops-Arnö och gjort av med 10 rullar på två veckor. Det är lite mer än vad jag brukar göra av med.

Vilka resurser...I höst blir det mer mörkrumsarbete på något sätt.

Mvh
Maverick
 

micro

Aktiv medlem
Själv kommer jag jobba så äckligt mycket i sommar så jag kommer inte ha tid att plåta över huvud taget. Har helt slut på film och kommer förmodligen inte behöva beställa mer fören i
höst igen. Tråkit men sant.....
 

Jesper K

Aktiv medlem
Jo det lär nog bli en del..Först ska det seglas två veckor i Stockholms och Ålands skärgård..Då lär väl minneskorten fyllas..Och sedan bär det av till Skottland två veckor..Ser verkligen fram emot att plåta där.. Jesper
 

molla

Medlem
varje sommar köper jag en ny mårdhårspensel och intalar mig själv att jag ska lägga undan kameran och lägga mer krut på att måla. åså sitter man där med den jädra myggen emedan solen går ner bakom granarna. å då åker kamran fram eftersom akvarellpapperet blir så kladdigt av beckoljan
å så har man lik förbannat ett dussin oframkallade dia filmer innan man vet ordet av.
men för hoppningsvis plåtar jag mindre än normalt
 

RobGum

Aktiv medlem
Jajemen. Visst hade man tänkt att fotografera extra mycket i sommar. Jag har plågat mina tjejkompisar med "Kom igen, lite mera attityd"! Visserligen lite ironiskt laddat. Hade massvis med ideér nedskrivna som SMS i min telefon som jag kände att jag skulle få ut på fotopapper.

Vågade inte flyga med min IR-film så jag skickade den ner den till min mamma i Skåne. Tyvärr hade jag inte packeterat filmen tillräckligt väl så den öppnades i kuvertet. I IR-sammanhang innebär det att filmen är förstörd.

Efter att ringt runt över halva Skåne upptäckte jag att ingen hade Kodaks IR-film på lager. Aj aj! Alla (90%) av mina ideér gick inte att få ut. Lagom frustrerande... Nåja. Fyra vanliga 36:eek:r ska snart framkallas iaf.

Men vad är en fotografering i IR i öppna landskap? Kanske trist och tråkig och... alldeles... alldeles underbart.

Ha en bra sommar!!!
 

avlsutad110823

Avslutat medlemskap
Japp

Det blev 750++ bilder på 14 dagar på Kreta.

Så nu finns delar på min web.

Har dessutom hunnit vara på safari, blev 200 bilder där också.

Nästa anhalt blir Thailand över jul....

Roine
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS