Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP!!! 350D vs 20D

Produkter
(logga in för att koppla)
BugEyes skrev:
Tyvärr är det nog kört.
Köper du 350D kommer du att gå omkring och tänka på den där andra kameran i alla fall. Ska du bli riktigt nöjd får du nog betala. Annars räcker nog båda kamerorna till för nästan vilka behov som helst.

Jag håller med dig Björn. Det var samma med mig när jag funderade mellan 300D och Nikon D70. Jag tog en 20D ändå och slapp kolla på de andra hela tiden.

Mvh Markus Asp

Jag har själv varit i valet och kvalet mellan 20d och 350d, anledningen till att jag beställt en 350d är att jag ser inte meningen med att lägga 5 papp på en kamera där det är en marginell skillnad för mig (alltså, ett stycke amatör) men ändå vill jag ha en schysst kamera. Nu har jag inte jämfört greppen men jag skulle inte lägga 5 papp för ett bättre grepp, såvida inte 350d känns helt fel, vilket jag har svårt att tro.

Det "bidde" en 350D även för mig, tror inte jag ångrar mig, jag ältar gärna i oändlighet innan jag bestämmer mig men när jag väl bestämt mig så har jag bestämt mig.
Prisskillnaden var så stor att jag lät den avgöra. Lägger hellre resten av pengarna på annat! (fler objektiv kanske...)
Just nu är jag upp över öronen förälskad! Förmodligen mest i att "bli digital" - var en riktig superkick!
Så kul det är att få omedelbar respons på sina kreativa (nåja...) försök.
Jag tror att jag framförallt lockades av 20D för att den påminde mest om kameran jag har, 350D kändes så klen och ynklig. Nu har jag redan efter en vecka vant mig och ser tjusningen i att kameran inte väger något. Kanske finner jag begränsningarna så småningom men då får jag väl se vad jag gör, den dagen den "sorgen".
Just nu tycker jag den är toppentrevlig och fotointresset som legat i träda i flera år blommar för fullt!

Jag tror att den dagen du finner begränsningarna så är 20d passé! Jag väntar med spänning på min, den borde komma med posten idag, här får jag våndas på arbetet tills de släpper ut mig, förhoppningsvis innan kl 18!

Japp! tror jag med, skulle man finna begränsningen en dag så kanske det då finns en 30D, eller varför inte en 3D som lockar och då kanske det är möjligt att "uppgradera" sig, att ha kvar 350 som ett smidigt andra-hus. Äsch, varför fundera så mycket. Nu fotar vi!

ANNONS
Götaplatsens Foto