Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

HJÄLP, kameran är sönder! =/

Produkter
(logga in för att koppla)

leokisch

Avslutat medlemskap
Hej! har nyss köpt en canon eos 5d av en person. självklart har vi gäster och ett litet barn börjar pilla i den o en "glasskiva" lossnar inne i kameran.
Jag har garanti på kameran men den e köpt i husa... kan man ringa canon o skicka den till dem om man har garanti kvar på en affär?
annars vart ska jag vända mig någonstans och hur mycket kan det kosta?

Tack i förhand!
Léo

Garantin gäller inte skador som små barn orsakar. Men om det bara är mattskivan som lossnat är det ju ingen större sak. Det fixar en bättre kamerahandlare över disk.

Skulle det vara värre än så (mattskiva) kan det vara värt att se efter om hemförsäkringen är kompletterad med motsvarigheten till "drulleförsäkring" ev. kan den ta "smällen"!

Mvh!
// Niklas

Schönherrs foto på Upplandsgatan 16
Kameradoktorn på Birger Jarlsgatan 38

Är båda seriösa och kanske ligger lite bättre till än Scandinavian Photo

Det är inte spegeln som har lossnat?
Det har tydligen hänt för en del enligt: http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=546914&highlight=+mirror++5D

Med vänlig hälsning
Johan Pettersson

Det låter mer som att det är mattskivan som lossnat och det är inget som är trasigt, den går att ta lös för att man skall kunna byta den, det är bara att sätta tillbaka den.

LP Foto på regeringsgatan

Hos LP Foto på Regeringsgatan finns serviceman i affären. Du kan prata direkt med honom. Jag fick min 5D lagad samma dag, lämnade in på förmiddag och hämtade på eftermiddag. Det kan inte alltid gå so fort men behöver jag service, jag går först till honom.

Häls Jouni

ANNONS
Götaplatsens Foto