Annons

Hjälp Adobe förbättra Photoshop

Produkter
(logga in för att koppla)

thansen

Aktiv medlem
Abobe har lagt ut en undersökning på nätet där man ber om användares åsikter/synpunkter angående Photoshop.

"The survey is an opportunity for users to give us -- the Photoshop engineering team -- specific feedback that we can then use to make PS a better and more productive tool for everyone."

Frågorna finns här

/Tomas

"The survey is an opportunity for users to give us -- the Photoshop engineering team -- specific feedback that we can then use to make PS a better and more productive tool for everyone."...

...who can afford it bör tilläggas

predestined skrev:
...who can afford it bör tilläggas
På tal om just det, ja. Det är ju bra att Adobe intresserar sig för och frågar användarna vad de vill ha i Photoshop, men varför inte fråga oss Elementsanvändare också?
Jag och andra som inte kan eller vill betala vad fullversionen kostar kan också vara entusiaster inom bildbehandling och ha önskemål om hur de program vi har råd med ska fungera.
Är det någon som känner till någon motsvarande sida där man kan lämna synpunkter och önskemål för kommande versioner av Elements?

Jag skrev förresten ungefär samma som i det här inlägget i en av rutorna om Other Adobe Applications i undersökningen som Tomas länkade till.

Mvh.
Lasse C

För det första så borde det inte vara ngt stort problem att köpa PS om det nu är så bra och viktigt. Många amatörer sitter ju uppenbart på hårdvaruprylar (data/foto) för mängder av kronor men lägger inte många kronor på mjukvaror..

För det andra. Kan man inte ge PS Elements kritik där ? Om du har synpunkter på PS Elements så är ju chansen nära 100% att det också skulle förbättra fullversionen PS, om man inte önskar sig saker i Elements som fulversionen erbjuder såklart.

Bra att konsumenterna tillfrågas.

Jag köpte en downloadversion av CS3 för ett par månader sedan. Befriande att äntligen ha eget!

MVH Niclas,

Niclasfoto skrev:
Jag köpte en downloadversion av CS3 för ett par månader sedan. Befriande att äntligen ha eget!
Hej!

Ja, det kan jag verkligen förstå. Att det känns befriande alltså. Jag funderar då och då på att gräva lite djupare i plånboken och köpa CS3, och bli av med begränsningarna och Elementsfrustrationen en gång för alla. Jag får se hur jag gör.

Niclasfoto skrev:
Kan man inte ge PS Elements kritik där ?
Nej, såvitt jag kunde se fanns det ingen tydlig möjlighet att lämna synpunkter och önskemål om Elements. Det som fanns var väl i så fall att fylla i någon liten ruta om Adobeprodukter i övrigt eller något i den stilen, men inte alls den detaljutfrågning om önskemål och synpunkter som fullversionsanvändarna av PS gavs.

Niclasfoto skrev:
För det första så borde det inte vara ngt stort problem att köpa PS om det nu är så bra och viktigt. Många amatörer sitter ju uppenbart på hårdvaruprylar (data/foto) för mängder av kronor men lägger inte många kronor på mjukvaror..
Jag har lite svårt att argumentera emot det faktum att man ofta gärna lägger ut 10.000 kr på hårdvara men inte på mjukvara.
En sak som tar emot för min del är att jag inte kan släppa tanken på att priset på CS3 är ett överpris. Om jag köper en kamera för 10.000 - 15.000 kr så tror jag mig kunna lita på att jag får valuta för pengarna, dvs att kvaliteten på optik och allt annat verkligen är så hög att den är värd sitt pris.
Men att det skulle vara mer än tio gånger så mycket krut i CS3 som i Elements (för sådan är prisskillnaden) har jag lite svårt att tro.
Jag betalar gärna 10.000 kr för både hård- och mjukvara så länge jag tror att prestandan står i proportion till priset. När det gäller fullversionen av PS tvivlar jag på det.

Oavsett hur det är med den saken tror jag inte att Adobe kommer att ändra sin prispolicy eller, som jag skulle önska, ge ut en mellanversion mellan Elements och fullversionen. Så den som vill ha fullversionen får nog ta skeden i vacker hand och betala vad Adobe vill ha.

Mvh.
Lasse C

ANNONS
Götaplatsens Foto