Doody
Ny medlem
Jag får ränder (bandning) på mina bilder (se bifogad bild) när jag använder mitt Canon EF 50mm 1:1,8 II. Jag har en Canon EOS 350d och får endast ränder med detta objektiv. Jag har testat två andra objektiv utan ränder oavsett ISO.
Ränderna kommer väldigt oregelbundet och verkar bli starkare vid högre ISO (1600), men syns även vid ISO 100. De är heller inte på konstant samma ställe och varierar oftast i antal/mängd. De sträcker sig dock alltid från kant till kant på bildens långledd.
Bländare, slutartid eller blixt verkar inte ha någon inverkan.
Någon som har varit med om något liknande eller har något tips om hur jag kan gå tillväga för att komma tillrätta med detta. Jag har haft kameran i snart två år.
Hjälp! Tack!
Daniel
Ränderna kommer väldigt oregelbundet och verkar bli starkare vid högre ISO (1600), men syns även vid ISO 100. De är heller inte på konstant samma ställe och varierar oftast i antal/mängd. De sträcker sig dock alltid från kant till kant på bildens långledd.
Bländare, slutartid eller blixt verkar inte ha någon inverkan.
Någon som har varit med om något liknande eller har något tips om hur jag kan gå tillväga för att komma tillrätta med detta. Jag har haft kameran i snart två år.
Hjälp! Tack!
Daniel