Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Bilder till resereportage

Produkter
(logga in för att koppla)

lotta_olsson

Ny medlem
Hej, jag är en amatörfotograf som då och då säljer in foton och texter som resereportage i tidningar.
Nu är det så att jag har en toppentext men mina orginalfoton har lyckats försvinna. De enda foton jag har kvar är rejält komprimerade och uppladdade på hemsidan www.resedagboken.com

Jag är verkligen dålig på bildhantering i photoshop osv så jag undrar om man kan "rädda" bilderna på något vis? Jag har sparat bilderna från hemsidan tillbaks till min dator men de är väldigt små (runt75 kB). Går de att använda i en tidning? Går det att fixa eller rädda dem i photshop eller nått liknande?

Är oerhört tacksam för hjälp!

:(

Svaret på dina frågor är tyvärr:
NEJ

Om du har haft orginalen på din hårddisk, eller inte använt minneskortet sedan du raderade bilderna kan det ibland gå att få tillbaka dem. Men räkna inte med det.

Tråkigt att bilderna försvunnit :(

Det blir tyvärr inte så bra att trycka så små bilder.

Om det är ett resemagasin som du säljer bilderna till, typ Vagabond, Escape eller Res, så trycker dom förmodligen i 300dpi och då blir bilderna inte större än 4-5cm på längsta sidan.

ANNONS
Götaplatsens Foto