Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp - Canon EF 300/2.8 L (ej IS)

Produkter
(logga in för att koppla)

exabit

Medlem
Hej,

Ska titta på ett begagnat 300/2.8 USM idag (ej IS) med prislapp på 14.000. Denna glugg torde vara 15+ år gammal?

Är det något att satsa på överhuvudtaget? Nån elektronik skulle ju kunna rasa imorgon och sen är det bara att kassera objektivet?

Jag har läst många väldigt positiva recensioner om objektivet men det är mest åldersaspekten som jag tänker på nu.

Hade gärna skaffat ett IS USM I eller II men vill inte lägga de pengarna på en slik glugg.

Vh, Rikard

Har ett sådant och det verkar outslitligt. Hade det tillsammans med kameran inne hos Canon för justering av skärpeläget och då sade dom att det var lite ocentrerat, men att det var för gammalt så dom kan inte fixa det. Dock ser jag ingen skillnad i skärpa när väl den rackarns 5D mark II lyckas hitta den.
Du lär knappast hitta något bättre ljusstarkt tele för dom pengarna, men du kanske borde låta Canon testa det om det är möjligt innan köp.

Hej,

Jag har precis pratat med Canon och de slutade supportera detta objektiv 2006.

Har blåst av affären.

Tack för svar!

ANNONS
Götaplatsens Foto