Annons

Hjälp med kameraköp

Produkter
(logga in för att koppla)

Kim1

Ny medlem
Nu tror jag att det börjar bli dax att köpa en Digital systemkamera.

Då jag har haft ett antal Nikon så vill jag fortsätta med det.

Jag är hobbyfotograf tar mest bilder på familjen och på alla de långresor vi åker på.
Mycket naturbilder och sen gillar jag fotografera storstäder nattetid.

Jag har kollat igenom Nikons utbud och jag tycker en D70, D50 eller en D80 motsvarar vad mina behov.
Frågan är bara vilken jag ska välja, jag vill gärna ha D80 men är det värt pengarna?

Är det inte bättre att köpa en något använd D70?
Vad är då ett rimligt pris?

Därför väljer jag mig till er för att få er syn på saken.

MVH
Kim

D70:n är fortfarande en bra kamera och tar lika bra bilder nu som när den kom ut på marknaden, så så sett är det ju inte fel att köpa en begagnad dito.
Sedan har ju D80 fördelar som större sökare och bättre AF osv, men om man behöver detta är ju en annan sak.
Hade jag köpt ny kamera idag hade jag säkert funderat över D80 åxå, men jag ser iaf ingen anledning att uppgradera, nu när jag redan har en D70.

Jag har inte järnkoll på begagnatpriserna på D70, men runt 5000kr med kitobjektivet är nog ganska rimligt.

Jo, D70 lär sjunka lite i pris nu när D80 är aktuell.

Med den här länken kan du bilda dej en egen uppfattning av vad du själv tycker är rimligt att betala för en beg D70, kanske med utgången garanti.
Alltså en ny D70s med den utmärkta kitgluggen 18-70, samt minneskort och väska, för 8600kr..!

http://www.dustinhome.se/dacsaportal/

Har sett en del som begär rena fantasisummor för den på blocket. Men även en del till riktigt hyggliga priser.

Jag skulle betala max 5000kr!

Alternativt hittar vi D50 med kitoptiken 18-55 för ca 6250kr på vissa nätbutiker. Skulle tro att du blir lika nöjd med den.

D80 verkar klart intressant, men kostar förstås lite mer. Kan dessutom vara lurig att hitta beg än så länge.

Pryltokig som jag är, så skulle jag snegla länge åt D80:n. Men frågan är om du är lika "nördig"/enusiastisk som mej;)

/K

En D50 och ett par objektiv kostar nog inte så mycket i Hongkong.

Cyberphoto.se har annars fina paketpriser som ser lockande ut.

Kamerahusen är så fina och högpresterande så att valet av objektiv är egentligen intressantare tycker jag.

ANNONS
Götaplatsens Foto