Annons

Hjälp med objektiv!?

Produkter
(logga in för att koppla)

mimizicoo

Ny medlem
Hej, hej!

Har funderat på att köpa ett nytt objektiv till min Canon EOS 350D men vet inte riktigt vad jag ska leta efter. Tänkte därför höra om någon av er har något bra tips!? Söker ett objektiv med stor och bra zoom för främst utomhusfotografering (tex. skidåkning, ridsport, mm). Behöver ett snabbt objektiv med bra skärpa och som inte kostar skjortan (sätter ingen prisgräns men räknar med ett rimligt pris). Fördel även om objektivet inte går sönder efter en dag eller två. Är öppen för alla förslag. Har inte hittat något som passar mig än (även om jag kanske inte har letat så jätte flitigt). Alla tips är välkommna. Tack så mycket!

Ha det bäst!

// Johanna

tror inte det säljs några objektiv som går sönder efter en dag eller två såvida man inte kastar det i marken. men kolla in sigmas objektiv om du vill ha det billigare än orginal. man får vad man betalar för.. själv sitter jag och funderar på sigmas 100-300 f4 eller ett 70-200 f2.8

Jag skulle förstås rekomendera ett Canon 70-200 F4 L, mycket objektiv för hyffsade pengar. Går att hitta begagnat i mycket bra skick för en 5000 lappen!

Lycka till!

Om inget annat kan du byta ett 17-40 f4L mot mitt 70-200 ;)

upptäckte missen nu.. det är en canon du äger så jag håller med thomas, canon 70-200 f4 L är att rekommendera då det har mkt gott ryckte och ett lågt pris

"stor och bra zoom" är ju lite konstig benämning iof ;) men jag håller nog med om att 70-200 4L är ruggigt bra! L är ju canons värsting serie så bättre än så blir det inte för dom pengarna och från canon.

Nu är ju problemet att du vill ha "stor och bra" zoom... Enbart du kan ju avgöra vad detta betyder... jag menar, du kan ju köpa brännvidder på 600mm också... eller 400mm... 200mm är ju ett rejält teleobjektiv, men jag komer skaffa ett 400mm just för att 200 inte räcker så långt för mig. Så enbart du kan avgöra vad som är "stor och bra"

ANNONS
Götaplatsens Foto