Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hjälp med SmartFTP

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
Hej,
Inte precis nån hejare på detta med FTP-program. Hoppas nån förstår vad jag försöker beskriva.

Laddade nyss hem SmartFTP för att med hjälp av det skicka bilder till en server. Problemet är bara att när jag i adressfältet skriver in namnet på servern lägger programmet själv till -anonymous, vilket leder till att jag inte loggas in. Har försökt på alla sätt jag kan komma på att lösa problemet. Hjälp, någon?
//Anders

I adressfältet skriver du adressen.
I nästa fält (Login) skriver du det användarnamn som du fått till ftpservern.
I den tredje rutan(Password) skriver du lösenordet.
Sedan sparar SmartFTP den servern i Adress-comboboxen och lägger till det användarnamn du skrivit in. Detta för att du nästa gång du ska logga in på samma server bara behöver välja servern och koppla upp dig, programmer kommer ihåg användare och lösenord.

Orsaken till att den lägger till användarnamnet i comboboxen är att man ju kan använda olika användare på en och samma server och detta är ett sätt att hålla isär dem.

Orsaken till att den lägger till annonymus är nog att du inte fyllt in "Login" och "password".

It's as easy as 1, 2, 3 ;)

Tänk dock på att "- dash" efter adressen är det som programmet själv laggt till.

Bilagor

• smartftp_bild.jpg
    smartftp_bild.jpg
    7.2 KB · Visningar: 111
FiLM) (Toba skrev:

Orsaken till att den lägger till annonymus är nog att du inte fyllt in "Login" och "password".

Tack för svaret.
Riktigt så enkelt var det inte. Vet fortfarande inte varför programmet "fick spatt", men jag laddade ner FileZilla i stället och det funkade utan problem. Så det löste sig i alla fall.
//Anders

Edit: Kan det möjligen vara så att SmartFTP inte accepterar användarnamn med bindestreck???????

ANNONS
Götaplatsens Foto