Annons

hjälp retuschera 20-talsporträtt...

Produkter
(logga in för att koppla)

zanza67

Ny medlem
http://silentladies.com/Pickford/Pick53.jpg

kanske är inte detta tillåtet att posta eftersom jag inte fotat mary pickford men behöver hjälp inför ett konstprojekt....

bilden kan förstoras lite för det finns mkt detaljer som kan komma fram om man får rätt ljus/mörkerstyrka när det gäller hatten vs ansiktet...

har ni lust att göra några varianter av denna bild så att ansikte o hår övertar hattens "vithet"/ljus i bilden...?!
 
Jag vet inte riktigt vad du önskar, men jag antar att du vill balansera nivåerna i bilden så hår och ansikte blir mer framträdande?

Med tanke på den katastrofala kvaliteten på ditt lånade foto tror jag inte jag lyckas bättre. Har förstorat den en aning, skärpt upp och åter "blurat" till den för att dölja komprimeringskador. Framför allt har jag fixat nivåerna.

Är det något annat du var ute efter?
Berätta gärna om ditt konstprojekt!

/Jess
 

Bilagor

  • pick53_nyvers.jpg
    pick53_nyvers.jpg
    21.4 KB · Visningar: 325
bernt: hur gör du detta?...mkt snyggt gjort men jag inte sett ngn svartvit gammal bild som färglagts så att det ser ut som "idag"...därför gillar jag hellre det svartvitkluddiga/teatrala som gör de "gamla" bilderna så snygga....

jessica: min första tanke var inredning o ha ngt snyggt på väggarna....

är fascinerad av kvinnoporträtt vs det teatrala men vill hitta ngt annat än monroe/garbo....

20/30-tal är perfekt sen blir fotokonsten för perfekt....finns annat oxå som ex vivien leigh i macbeth....

använder projektor o ställer in på spånskiva....målar med akryl...

försöker ladda upp ina serier...återkommer...
 
ok här kommer lite...

pickford, swanson, talmadge, davies, adoree, bow, brooks, negri, daniels
 

Bilagor

  • xxx.jpg
    xxx.jpg
    24 KB · Visningar: 260
Hej igen Sverker.

Härlig idé du har! Själv jobbar jag med screentryck då och då, när jag har tid, och letar då orginal på samma sätt som du. Jag måste dock ha bättre upplösning tyvärr. Jag gillar också glamorösa tanter. :)
 
ANNONS