Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hjälp! Sitter med Photoshop CS och Raw-filer!

Produkter
(logga in för att koppla)

Danlo

Avslutat medlemskap
Hjälp mig!

Har försökt att ladda ner DNG converter från Adobes hemsida.. men man behöver något slags inloggning.. trodde det var fritt? Någon som vet någon annanstans man kan ladda ner det och om man ska byta ut några filer eller lägga de nerladdade filerna i en speciell PS-mapp?

Fotat med 350D...

Hms.. DNG ska vara gratis....men du måste ju också stoppa in rätt plugin i rätt mapp under photoshop biblioteket

Jo det stämmer. Adobe har börjat kräva registrering för att tanka ner uppdateringar osv. Dom har väl fått storhetsvansinne efter att dom köpt upp Macromedia... I alla fall tror jag att det ska vara gratis att registrera sej på deras site. DNG och Camera Raw kostar inget.

det var som fean... jag har nog kvar dom gammla DNG grejerna och sådant i min burk någonstans.. kan kolla... eftersom det är gratis saker så kan det ju inte snackas om piratkopiering...

darwin skrev:
Adobe har börjat kräva registrering för att tanka ner uppdateringar osv. Dom har väl fått storhetsvansinne efter att dom köpt upp Macromedia...
Så länge jag har hämtat DNG Converter+Adobe Camera Raw har detta paket krävt inloggning, även långt före de köpte Macromedia.

Zipfilen som bara innehåller Adobe Camera Raw krävde dock ingen inloggning sist jag var där.

I alla fall tror jag att det ska vara gratis att registrera sej på deras site.
Det är det och har även fördelen att man kommer åt lite mer saker på deras supportforum.

Varför inte tanka hem betaversionen av Adobe Lightroom istället och använda den som råkonverterare och arbetsflöde. Jag har suttit med den ett tag nu och trivs ordentligt. Nu kör jag på Mac visserligen och det sägs att mac-versionen är mer utvecklad vad gäller hastighet och funktioner, jag har ingen aning. Hur som haver funkar lightroom sjukt mycket bättre än Camera Raw och DNG combon

ANNONS
Götaplatsens Foto