Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

hmm.....

Produkter
(logga in för att koppla)

D.S.

Aktiv medlem
Kanske fel forum, men jag undrar hur kameran (eos 300d)reagerar för "lite"regn? Kan man skydda den eller skall man hålla sig inne tills det håller upp?

Regn är aldrig bra för en kamera, vilken som helst.
Plastpåse är ok ett regnskydd av mer hållbart material är bättre,,

/Mvh Niclas,

Du ska oxo undvika att skifta optik i fuktiga miljöer! Enda gången min 300a havererade var när jag -under ett häftigt regnväder- bytte glugg inne i en fuktig bil med immiga rutor. Precis allt tvärdog efter bytet och först efter att kameran torkat nån timme gick den att använda igen. JANNE

Optiken sticker ju en hel del men kanske inte är så känslig längst fram ? finns det ngt "bra" skydd att köpa eller blir till att fixa ngt själv.Jag har kollat här på sidorna men det verkar inte finnas ngt som liknar mitt problem.

mvh Danne

D.S. skrev:
Kanske fel forum, men jag undrar hur kameran (eos 300d)reagerar för "lite"regn? Kan man skydda den eller skall man hålla sig inne tills det håller upp?

Den tål betydligt mer än vad man kan tro...har testat (det rann av kameran). Dock ska du nog inte byta optik i regnet p.g.a fukten kommer in snabbt då. Den tål en hel del precis som min gamla EOS 5:a gjorde. Ut å´ fota bara...

ANNONS
Götaplatsens Foto