Annons

Humorlösa medlemmar på FS?

Produkter
(logga in för att koppla)
Nope jag ser inget som helst roligt i det hela och vill även poängtera att kritikpolerna är inte till för skämt för skämtets skull. Det är till för att få konstruktiv kritik för utveckling som fotograf.
 
Förstår inte varför du tror fotosidan är humorlös. Borde alla som tycker det var kul ha berättat det i en kommentar eller?
Man kan ju vara snygg i håret utan att alla berättar det för en, liksom.
Lite roligt är den dock kanske, bonaden.
Bilden i sig - inte så mycket.

/jer.

Ps. Måste passa på att framföra att jag saknar en humorpool på FS. Ds.
 
Kalle_B skrev:
Nope jag ser inget som helst roligt i det hela och vill även poängtera att kritikpolerna är inte till för skämt för skämtets skull. Det är till för att få konstruktiv kritik för utveckling som fotograf.

Och om man vill utvecklas somhumorristisk fotograf?

Visst var väggbonaden lite kul. Tyvärr var det inte fotografen som stod för det roliga - då blir det ännu bättre.

Kolla Elliot Erwitt på Magnum. Han kan ta roliga bilder han...
 
Inte ens bonaden är särskilt kul som jag ser det.

Det tar lite tid kanske innan man inser att andra medlemmar kan ha olika tycke och smak, utan att vara humorlösa.
 
Bilden var ett test, men...

Bilden är inte testet i sig, testet var att kolla tempen på alla högseriösa och tråkiga medlemmar :p Kul att några kan kliva av sina höga hästar ibland :)
 
haha.. jag tyckte faktiskt det var rätt kul! Skulle ge mycket för att ha en sån bonad hemma! :)
 
froderberg skrev:
Och om man vill utvecklas somhumorristisk fotograf?

Visst var väggbonaden lite kul. Tyvärr var det inte fotografen som stod för det roliga - då blir det ännu bättre.

Kolla Elliot Erwitt på Magnum. Han kan ta roliga bilder han...

Denna typen av humor är enligt mig den absolut tråkigaste humor som finns. Totalt befriad från allt vad kreativitet betyder. Påminner lite om "snopp" humorn för er som sett den sketchen. Nu har vi visserligen olika humor och det är ju bra, men jag vände mig mot trådskaparens klagan över att ingen hade kommenterat en bild just för att hon tyckte det var roligt, alltså inget annat ville hon få fram med bilden.

Visst håller jag med om att bilder kan vara roliga och bra. Jag glömmer aldrig en fotoserie som gick i Göteborgs Posten för något år sedan, klippte ut bilderna och sparade. Kan inte titta på dom utan att kikna av skratt! det är bra bilder!

Ena bilden föreställde en rökande ung man som gick före en gammal tant som drog ett gigantiskt lass med kvistar och ved o anant brännbart. Han såg totalt oberörd ut. Fotograferat på ett underbart sätt. Så visst finns det roliga bilder, men då ska det mer till än en tråkig väggbonad.
 
Man är inte humorlös bara för att man inte delar denna typ av kiss- och bajshumor (eller någon annan given typ av humor, för den delen). Hur som helst är bilden inte rolig, inte ens om jag hade uppskattat bonaden.
 
Jag tyckte nog inte heller att bilden var särskilt rolig. Humor på forumet tycker nog jag dyker upp både lite här och där. För att till fullo ta del av de för ögonblicket roliga kommentarer eller dråpliga förklaringar som uppstår, bör man hålla sig aktiv i de olika forumen. Tycker också att humorn blir lite lättare att ta till sig när man bildat sig en uppfattning om olika medlemmar. I övrigt tycker väl inte jag att ditt lilla test säger så jättemycket om temperaturen på Fotosidan. Kanske väggbonaden upplevts roligare ifall den suttit på ett för betraktaren oväntat ställe, eller om det suttit två äldre personer rakt under den istället för en ung man. Dessutom tror jag att en rolig bild ger ett mer bestående intryck ifall den är bra i övrigt också, sett till komposition, skärpa och exponering. Fast ibland är väl den ögonblickliga känslan och närvaron viktigare än övriga tekniska parametrar.
 
Det är ganska roligt att någon kan tycka bilden är så bra & rolig att man först laddar upp den i bildkritik-polerna. Efter det så startar man en ny tråd om den också.........
 
Lars Johnsson skrev:
Det är ganska roligt att någon kan tycka bilden är så bra & rolig att man först laddar upp den i bildkritik-polerna. Efter det så startar man en ny tråd om den också.........
Håller med om att det kanske är det mest komiska i den här situationen. Dessutom tycks det ju i trådskaparens ögon bevisat och ställt bortom allt rimligt tvivel, att Fotosidan bara är till för tråkbockar.
 
paul innergård skrev:
Håller med om att det kanske är det mest komiska i den här situationen. Dessutom tycks det ju i trådskaparens ögon bevisat och ställt bortom allt rimligt tvivel, att Fotosidan bara är till för tråkbockar.

Jag som trodde att här bara fanns såna som aldrig vågar vara allvarliga :)
 
ANNONS