Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur förvarar jag bäst utrustningen vid fjällvandring?

Produkter
(logga in för att koppla)

Joa

Aktiv medlem
Skall upp och vandra en vekca i fjällen. Tänker bara ha med mig huset och ett eller två objektiv. Har en Lowepro midjeväska som jag tänkte ha med.
Kameran är en 20D och objektiven av mindre modell.

Det är ju ganska fuktigt på nätterna och det kan ju blir regn och fuktigt även på dagarna. Tips kring detta?
Förvaring, torkpåsar mm???

Tipsa på bara :)

//Jocke
 
På nätterna hade jag nog lagt allt i en plastpåse. Försök få tag på saltpåsar och läg i en näve i kameraväskan. Du kan säkert gå till någon klädaffär och få några.
 
Testat att söka bland forumen?
Den här tråden behandlar ämnet rätt bra, även om den spårar ur lite åt slutet så kommer du nog få så bra svar du kan.
 
Hej

Under de vandringar jag gjort så har jag bara lagt kameran (Nikon D50) i en påse under nätterna för att på så vis undvika onödigt fukt. Jag anser inte att det behövs fuktabsorberande saltpåsar. Bättre att försöka ha en bra ventilation i tältet...
Om det regnar under själva vandringen så brukar jag bara stoppa ned kameran i en kraftig plastpåse i ryggsäcken. Ryggsäcken är ju sedan tidigare vattensäkrad.

Magnus
 
ANNONS