Annons

Hur fungerar HDR?

Produkter
(logga in för att koppla)

ISOflip

Avslutat medlemskap
Jag skulle nog behöva en så grundlig förklaring som möjligt. Vad är det som man gör för att få till den effekten?

Mvh

Jo, det känns ibland som detta behövs. Exponeringsomfånget på min digikamera är det enda som stör mig. På denna punkten är faktiskt filmen fortfarande överlägsen, tyvärr. Men jag hoppas att tekniken snart är ifatt vad det gäller detta....

Tillsvidare så lever jag med problemet eller kör analogt. (vilket jag iof redan har börjat hitta tillbaka till...)

HDR är guld värt!!! Just nu sitter begränsningen i att CS2 inte alltid klarar av att sätta ihop bilden perfekt och att vissa partier blir för ljusa.

Om man jämför med en vanlig exponering så är bruset helt borta ur HDR-bilderna. Man kan ljusa upp alla mörka partier maximalt med shadow/highlight funktionen utan att se brus. Testa med en vanlig bild (iso 200) och se skillnaden.

Finns det nån sida med information på svenska om HDR? Jag tappar lite för mycket när jag läser den här typen av förklaringar på engelska.

känner det samma..är helt ute om hur man fixar det där, en bra förklaring på svenska skulle sitta fint. Har inte lärt mig kameran ordentligt än har jag märkt (d70s) folk snackar om EV? vilken knapp är det?vet korkade frågor men frågar man itne så får man inget veta, o en del säger att man ska köra på olika slutartider..gjorde ett test med olika tider..o sen pillade i hdr shop..(som man inte fattar ett smack av)..o fick fram en grå dassig bild..

ANNONS
Götaplatsens Foto