Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
hur gör man en dubblet av en utskriftsbild
- Trådstartare kellton
- Start datum
TA0
Aktiv medlem
Om jag förstår dig rätt så vill du skriva ut två ex av bilden på ett papper bredvid varandra.kellton skrev:
Jag ska vara tydligare Om jag bestämmer mig för en bild så ska jag kopiera den i formatet 13X18 sedan vill jag göra den 2 gånger då blir ju den andra halva tom som det är nu Då man bara kan klicka på samma bild 1 gång
Det beror lite på vilket program du använder men om du har en bild som är 13x18 så får du utöka arbetsytan till 26x18. Då får du en vit yta bredvid din ursprungsbild och du får sedan kopiera din första bild till den tomma ytan.
Det finns iofs program som fixar detta mer eller mindre automatisk men jag kommer inte på något just nu.
---/Thomas
bildsten
Aktiv medlem
Du har ju en Canonkamera om jag fattat rätt. Med kameran följde en drös program, ett av dem är kapabelt att placera flera bilder på samma papper om de inte har tagit bort det ur programpaketet.
Har det inte själv installerat för närvarande på mina datorer så jag minns inte vad det heter.
Har det inte själv installerat för närvarande på mina datorer så jag minns inte vad det heter.
Tonyeagle
Aktiv medlem
Fattar fortfarande inte
Om jag förstår dig rätt, trots den luddiga förklaringen, vill du skriva ut 2 st 13x18 på ett A4 (jag gissar att det är så fast du inte sagt det). Klarar inte ditt skrivarprogram av detta kan du ändå fixa till det i nästan alla bildbehandlingsprogram! Rortera bilden så att längden blir 18 och höjden 13. Kopiera sedan bilden. I PS ctrlA-CtrlC. Öppna ett nytt dokument/bild med storleken A4 och samma DPI/PPI som det ursprungliga. Kopiera/klistra in två gånger i det nya dokumentet och lägg de två bilderna ovanför varandra. Skriv ut!
Om jag förstår dig rätt, trots den luddiga förklaringen, vill du skriva ut 2 st 13x18 på ett A4 (jag gissar att det är så fast du inte sagt det). Klarar inte ditt skrivarprogram av detta kan du ändå fixa till det i nästan alla bildbehandlingsprogram! Rortera bilden så att längden blir 18 och höjden 13. Kopiera sedan bilden. I PS ctrlA-CtrlC. Öppna ett nytt dokument/bild med storleken A4 och samma DPI/PPI som det ursprungliga. Kopiera/klistra in två gånger i det nya dokumentet och lägg de två bilderna ovanför varandra. Skriv ut!
lumor_
Aktiv medlem
Det är bra om man vet vad du har för bildbehandlingsprogram. Som frågan är ställd är det omöjligt för någon att ge ett relevant svar. Det kan vara ett användargränssnitt hos ett webblabb eller något program som följde med din skrivare som du beskriver, vi har ingen aning om du inte berättar vad du använder.