Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Hur gör man för att ta trådlsöt med sin 580 II

Produkter
(logga in för att koppla)
Robin Gyllander skrev:
Om du inte kan köra bil skulle du då ut köra med den efter ha läst manualen?

Jag tycker att det är ganska stor skillnad på att köra bil och använda blixt. Jag kör till och med bil utan att läsa instruktionboken innan. Men visst jag hade behövt körkort på blixten. Jag kan ju använda blixten men jag har mycket kvar att lära

Santa771 skrev:
Jag tycker att det är ganska stor skillnad på att köra bil och använda blixt. Jag kör till och med bil utan att läsa instruktionboken innan. Men visst jag hade behövt körkort på blixten. Jag kan ju använda blixten men jag har mycket kvar att lära

Förlåt jag menade blixmanualen lär dig inte att ta perfekta blixtbilder. Lika lite som kameramanualen gör dig till en bra fotograf. Det behövs ju träning.

På en 580 EX II kommer det ut denna extra vita skiva också, när man drar ut vidvinkelskivan. Båda kommer alltså fram samtidigt, och sen puttar man in den man inte ville använda just då. Låter kanske märkligt, men fungerar i praktiken.

Metz har samma sak på sin Mecablitz 58 AF-1 digital.

ANNONS
Götaplatsens Foto