Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur har detta gjorts?

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte säkert att det är en efterbehandling, efter ett hårt fysiskt pass i vintgermijlö så brukar jag ha frost över hela bröstet och upp på axlarna, jag har ofta sett skidåkare med istappar i skägget.

andersgunnare skrev:
Hej,

På Riksgränsens webb-plats har man en bild på deras första sida.
Se http://www.riksgransen.nu/

Hur har man gjort för att göra killen "rostig/frysen" på det sätt som man kan se?

Troligtvis har man kanske gjort någon digital efterbehandling.

Tips efterlyses?

Mvh
Anders
www.enfotograf.se
OT:
Anders, vad är det för slags galleri du har på din sida? Jag har länge letat efter något liknande!

Jag antar att man har tagit bilden på killen i studion och klipt in honom i den andra bilden. Personligen så hade jag valt att göra så. Jag hade inte valt att göra frosten i efterhand. Jag hade köpt fake snö på burk, sånt man brukar spraya på fönster under julen.

Jag tycker mest killen ser interpolerad och hårt jpeg-komprimerad ut. Frosten i halsduken och kragen är säkert riktig.

ANNONS
Götaplatsens Foto