Annons

Hur länge orkar ni vänta?

Produkter
(logga in för att koppla)

KGS

Aktiv medlem
Hur länge orkar du vänta för att ta en bild? tänkte på det idag när jag satt vid Molins fontän o fick en bildidé i huvudet.

Vattnet från fontänen rann vackert ner i motljuset o fåglar flög fram o tillbaka. Jag ville ha bild med rinnande vatten i motljus + flygande fågel... Så jag satte mej ner o väntade. O väntade. O väntade... hur länge skulle du kunna vänta för att fullfölja en bildidé?

Jag fick inte bilden (idag)... men jag fick några andra på "köpet" *s* å andra sidan började jag tycka att idébilden inte var bra, fast jag inte ens sett den än.
 
Jag har idéer som är flera år gamla och väntar på att jag skall ha möjlighet att befinna mig på rätt plats med rätt ljus, årstid och väder. Och så finns det andra idéer som väntat lika länge men bara på inspirationen :)

Vänta på ljus brukar jag annars inte göra i flera timmar. Jag brukar försöka ha planerade idéer när jag tar mig ut och då infinna mig vid någotsånär rätt tidpunkt.
 
Jag är oxå en samlare av bildidéer, har sådana som skall användas till framtida jobb. Diverse projekt och bara eventuella möjligheter...

Tycker det är lite av grejen med fotografi, när man får en idé, väntar och sedan fullföljer den. Och ser om det blev så som man tänkt sig...

Har många gamla ideer men oftast så finslipas dom för varje gång jag går igenom det... Har en förmåga att glömma skriva ner, men det mesta sitter där det skall sitta...
 
ANNONS