Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur mäter 300D ljuset?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
Justus
Avslutat medlemskap
sagan skrev:
Genom objektivet.
:O det måste vara något nytt påhitt
Justus
Avslutat medlemskap
Hmm Kim..... www.cyberphoto.se <- uppslagsverk?
Justus
Avslutat medlemskap
jaså...
Tänkte nämligen ragga upp ett ef-objektiv o testa min nyinskaffade eos 30 (jippie) imorron.. Tänkte bränna en rulle dia för o se om den exponerar rätt.. Vad tycker ni jag ska köra för ljusmätningsmetod??
Kanske är bäst att ta en serie med 3 bilder på varje motiv (1 med evaluerande, 1 med ustnitt och 1 med centrumvägd)?
Tänkte nämligen ragga upp ett ef-objektiv o testa min nyinskaffade eos 30 (jippie) imorron.. Tänkte bränna en rulle dia för o se om den exponerar rätt.. Vad tycker ni jag ska köra för ljusmätningsmetod??
Kanske är bäst att ta en serie med 3 bilder på varje motiv (1 med evaluerande, 1 med ustnitt och 1 med centrumvägd)?
sagan
Avslutat medlemskap
arleklint skrev:
För att vara mer tydlig än Kimså tror jag den har matrixmätning och centrumavvägd mätning. Spotmätning tror jag tyvärr saknas på såväl 300D som 10D.
De har tre varianter precis som vi skrev..inte två.
Flerzon + utsnittsmätning + centrumvägd
Utsnittsmätning är på 9% och en spot ska väl ha högst 5%..likväl är det tre olika mätsystem...och 9% räcker mycket långt.
Janne..jag tycker inte du var särskilt tydlig här..