Annons

Hur många datorer kan man installera på - på ett

Produkter
(logga in för att koppla)

JohanHelgeAndersson

Aktiv medlem
Jag kör köpt Lightroom 4 på på nätet till min iMac som är fast intallerad hemmavid. Till sommaren tänker jag tillbringa tiden på landet med min laptop och med min Nikon. Jag vill ju naturligtvis kunna köra in bilderna i laptopen och köra dem i Lightroom. Är det nån som vet huruvida det är ok (eller möjligt) från Adobes sida att tanka hem ytterliggare en Lightroom från Adobes hemsida och installera den med samma serienummer från första iMacköpet på sommarens Laptop, dvs hur många devises kan man ha på ett enda ligthroomköp från Adobe?
/Helge

Hur många datorer täcks av en och samma licens av Lightroom 4?

Villkoren i licensavtalet stadgar att den primära användaren av den dator i vilken Lightroom är installerat får installera ytterligare en kopia för enskilt bruk i en bärbar eller stationär dator i hemmet under förutsättning att programvaran inte används samtidigt i bägge datorerna. Lightroom säljs som multiplattformprogram vilket betyder att det kan installeras i både Mac OS X och Windows.

Klippt från Adobes hemsida. Tog ca en halv minut att söka fram ;o) /Frode

Edit: Det går bra att tanka ner många gånger.

Licensmässigt är det som Frode skriver att du får installera på två datorer men inte använda det på båda samtidigt. Rent tekniskt kan du installera det på hur många datorer som helst, till skillnad från CS6 som bara går att aktivera på två datorer.

ANNONS
Götaplatsens Foto