Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
HUr mycket utrymme tar era foton?
- Trådstartare Antonic
- Start datum
Sonnaren
Aktiv medlem
Det är väl en fråga om hur man skall använda bilderna. Jag printar inget från datorn dftersom jag föredrar svartvita kopior gjorda i mörkrummet. Men jag använder gärna datorn som ett bildarkiv eftersom det är tusan så mycket händigare att bläddra efter bilder där än att sitta med travar av färdiga bilder. Eller -ännu värre - sitta och bläddra i negativalbum framför lampa/ljusbord. Att "bläddra" i dialådorna är inte heller så att man skrattar av fröjd precis hela tiden.
DVD-brännare är bra, det sitter en Pioneer i datorlådan här. Ja....fabrikatet är väl ointressant men det är ett enkelt sätt att lagra mycket bilder. Och om man inte har dem större än jag har dem här, max 1 Mb så ryms många många på en DVD skiva. Och ändå är kvalitén så pass hyfsad att det går att avgöra vad som är värt att ta in i mörkrummet - och vad som kan avlägsnas. Dessutom har jag genom litet trial n' error i förväg vid datorn i PS en ganska klar bild av hur bilderna skall kopieras/ ev. beskäras när jag kommer till väsentligheterna - mörkrummet alltså.
Us
DVD-brännare är bra, det sitter en Pioneer i datorlådan här. Ja....fabrikatet är väl ointressant men det är ett enkelt sätt att lagra mycket bilder. Och om man inte har dem större än jag har dem här, max 1 Mb så ryms många många på en DVD skiva. Och ändå är kvalitén så pass hyfsad att det går att avgöra vad som är värt att ta in i mörkrummet - och vad som kan avlägsnas. Dessutom har jag genom litet trial n' error i förväg vid datorn i PS en ganska klar bild av hur bilderna skall kopieras/ ev. beskäras när jag kommer till väsentligheterna - mörkrummet alltså.
Us
ThomasT
Aktiv medlem
airborn67 skrev:
Ser ut som att fotosidan får anställa en översättare snart..!!
Gunte, the day I start writing in Swedish will be the day you'll need a translator...
Best, Duncan
Haha! Den bästa på länge.
Nämen du säger hela tiden att du inte kan skriva på svenska. Varför inte göra ett försök och börja med det? Om det inte funkar är det bara att byta tillbaka till engelskan.
Camerans
Aktiv medlem
Thomas,
it's like this; of course I could sit here and write in Swedish but it would take me 3 or 4 times longer to write. This would mean that I would no longer be able to offer any advice or articles (whatever you wish to call them) longer than a couple of lines as I just wouldn't have the time to dedicate to it. So it's also about time economics.
One has to remember that this is a place to chat and "hang out" and talk digital. The main thing is that we understand each other OK, which I think we do...don't you think?
Best, Duncan
it's like this; of course I could sit here and write in Swedish but it would take me 3 or 4 times longer to write. This would mean that I would no longer be able to offer any advice or articles (whatever you wish to call them) longer than a couple of lines as I just wouldn't have the time to dedicate to it. So it's also about time economics.
One has to remember that this is a place to chat and "hang out" and talk digital. The main thing is that we understand each other OK, which I think we do...don't you think?
Best, Duncan
ThomasT
Aktiv medlem
airborn67 skrev:
Thomas,
...
Best, Duncan
I agree.