Annons

HUr mycket utrymme tar era foton?

Produkter
(logga in för att koppla)
Det är väl en fråga om hur man skall använda bilderna. Jag printar inget från datorn dftersom jag föredrar svartvita kopior gjorda i mörkrummet. Men jag använder gärna datorn som ett bildarkiv eftersom det är tusan så mycket händigare att bläddra efter bilder där än att sitta med travar av färdiga bilder. Eller -ännu värre - sitta och bläddra i negativalbum framför lampa/ljusbord. Att "bläddra" i dialådorna är inte heller så att man skrattar av fröjd precis hela tiden.
DVD-brännare är bra, det sitter en Pioneer i datorlådan här. Ja....fabrikatet är väl ointressant men det är ett enkelt sätt att lagra mycket bilder. Och om man inte har dem större än jag har dem här, max 1 Mb så ryms många många på en DVD skiva. Och ändå är kvalitén så pass hyfsad att det går att avgöra vad som är värt att ta in i mörkrummet - och vad som kan avlägsnas. Dessutom har jag genom litet trial n' error i förväg vid datorn i PS en ganska klar bild av hur bilderna skall kopieras/ ev. beskäras när jag kommer till väsentligheterna - mörkrummet alltså.
Us

Ser ut som att fotosidan får anställa en översättare snart..!!

Gunte, the day I start writing in Swedish will be the day you'll need a translator...

Best, Duncan

airborn67 skrev:
Ser ut som att fotosidan får anställa en översättare snart..!!

Gunte, the day I start writing in Swedish will be the day you'll need a translator...

Best, Duncan

Haha! Den bästa på länge.

Nämen du säger hela tiden att du inte kan skriva på svenska. Varför inte göra ett försök och börja med det? Om det inte funkar är det bara att byta tillbaka till engelskan.

Thomas,
it's like this; of course I could sit here and write in Swedish but it would take me 3 or 4 times longer to write. This would mean that I would no longer be able to offer any advice or articles (whatever you wish to call them) longer than a couple of lines as I just wouldn't have the time to dedicate to it. So it's also about time economics.
One has to remember that this is a place to chat and "hang out" and talk digital. The main thing is that we understand each other OK, which I think we do...don't you think?

Best, Duncan

Mina bilder tar sisådär en ½ M². Men det är klart.. jag har ju bara fotograferat dia i ett år nu ;). Papperskopiorna tar nog lika mycket plats ungefär...

:p

ANNONS
Götaplatsens Foto