Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur rätar man ut en skev bild i PS?
- Trådstartare Thomas_N
- Start datum
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
kryssa i perspective när du använder crop/beskärningsverktyget och håll in shift och dra kanterna inåt från där du vill beskära.
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
antingen beskär du i perspektiv som jag sa, eller använder free transform som Mats beskrev och därefter beskär som vanligt när du fått det perspektivet du vill ha i bilden.
kolla bland alternativen som kommer fram där uppe för varje verktyg efter du markerat beskärningsverktyget, där ska finnas en ruta som kan kryssas i för perspektiv.
kolla bland alternativen som kommer fram där uppe för varje verktyg efter du markerat beskärningsverktyget, där ska finnas en ruta som kan kryssas i för perspektiv.
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
du får ta bort snap, kommer inte ihåg i huvet vart det ligger utan att se det nu. om jag förstår dig rätt.
leta efter det. har du svensk version kan jag inte hjälpa dig med vad det heter, e helt bortkollrad med alla konstiga uttryck i den versionen.
leta efter det. har du svensk version kan jag inte hjälpa dig med vad det heter, e helt bortkollrad med alla konstiga uttryck i den versionen.
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
View->Snap To->None
christerorebro
Aktiv medlem
Photoshop Elements:
- Filter
- Korrigera kameraförvrängning
Här har man även hjälp av rutmönster.
- Filter
- Korrigera kameraförvrängning
Här har man även hjälp av rutmönster.
Tomas Töråsen
Aktiv medlem
Sorry för off topic. Men på tal om beskärning i perspektiv. Nån som vet om det går att göra i lightroom? Personligen gillar jag just möjligheten att se dom olika kompositionsmönstren, som gyllene snittet, tredjedelar, åttondelar osv som finns där.