Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur ser det ut i era sökare...

Produkter
(logga in för att koppla)
Ett annat alternativ är apoteket. De har små gummiblåsor vars egentliga användningsområde är att spola öronen. Borde funka utmärkt ock kostar säkert inte en förmögenhet. De är dessutom ganska små=lätt att komma åt.

Arne S skrev:
Ett annat alternativ är apoteket. De har små gummiblåsor vars egentliga användningsområde är att spola öronen. Borde funka utmärkt ock kostar säkert inte en förmögenhet. De är dessutom ganska små=lätt att komma åt.

Suvveränt! Lider av samma problem som övriga ovanstående...kilar till Apoteket i detta nu!

...vars sökare är skitigare än helvette...(tror ibland att jag har halva skogen med mig hem i sökaren)...

Arne S skrev:

Jag kör med den gummiblåsan och den funkar kanonbra (Revaxör). Ett tips; börja med kameran ;-)
/Göran

Kanske slår jag nu in öppna dörrar, men det finns en del att tänka på när man använder gummiblåsan. När man blåser till med den virvlar det ju upp en hel del smått och gott inne i kameran. Därför bör man tänka på att inte "pumpa på" med pipen kvar i kameran, eftersom man då suger in skiten i blåsan för att åter blåsa in det med kraft i kameran. Metoden är alltså ett tryck, håll kvar, ut med blåsan, släpp.

Likaså bör man tänka på att inte blåsa för hårt och för nära de känsliga delarna i kameran. Man skapar faktiskt ett ganska stort momentant tryck med en liten gummiblåsa.

Arne S skrev:
Kanske slår jag nu in öppna dörrar, men det finns en del att tänka på när man använder gummiblåsan. När man blåser till med den virvlar det ju upp en hel del smått och gott inne i kameran. Därför bör man tänka på att inte "pumpa på" med pipen kvar i kameran, eftersom man då suger in skiten i blåsan för att åter blåsa in det med kraft i kameran.
Hamas gummiblåsa suger in luften genom en ventil baktill.

Olle

ANNONS
Götaplatsens Foto