Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Hur skapa CD-skiva med jpeg-bilder
- Trådstartare wolf95
- Start datum
Kalle_B
Aktiv medlem
CD-Skivan skapar du inte i Photoshop...inte vad jag vet ialla fall.. du får skaffa ett fristående brännarprogram och du bränner dina Jpeg filer som data filer. Ev att tex Windows mediaplayer kan bränna filerna... men annars rekomenderar jag ett riktigt bränanrprogram som tex Nero.
RAW filerna får du öppna via ett RAW program, tex Adobes Camera RAW, men deär är det lite olika beroendes på vad du har för kamera och Photoshop version.
För mer om RAW funktioner så får du söka i forumet, står massor om det där.
RAW filerna får du öppna via ett RAW program, tex Adobes Camera RAW, men deär är det lite olika beroendes på vad du har för kamera och Photoshop version.
För mer om RAW funktioner så får du söka i forumet, står massor om det där.
perstromgren
Aktiv medlem
Vad ska använda CD:n till? Om du tänker läsa den i en anna dator, och har Windows XP på den dator som skapar CD:n är det bara en fråga om att "släpa" de färdiga JPEG-filerna till CD:n, det finns inbyggt stöd för att skriva filer till CD.
Att göra JPEG-filer av RAW-filerna är en annan historia, som Kalle redan berättat.
Återkom med fler frågor om så behövs!
Per.
Att göra JPEG-filer av RAW-filerna är en annan historia, som Kalle redan berättat.
Återkom med fler frågor om så behövs!
Per.
wolf95
Aktiv medlem
CD s´kall användas i andra datorer och vara ubderlag för att beställa utskrifter.
Jag inser att jag formulerade frågan fel.
Det jag är ute efter är en smidig lösning för att hantera många raw-filer i ett svep. Min fru vill ha familjebilderna tillgängliga medan jag ägnar mer tid på de andra fotona.
Jag inser att jag formulerade frågan fel.
Det jag är ute efter är en smidig lösning för att hantera många raw-filer i ett svep. Min fru vill ha familjebilderna tillgängliga medan jag ägnar mer tid på de andra fotona.