Annons

Hur snabb Backupp ??

Produkter
(logga in för att koppla)
seagate som fabrikat,att dom ger 5 års garanti är ju inte helt fel heller.
Är det nägon som vet om detta stämmer,,

eldaren3 skrev:
seagate som fabrikat,att dom ger 5 års garanti är ju inte helt fel heller.
Är det nägon som vet om detta stämmer,,

Vet inte, men om hårddisken kraschar tycker iallafall jag att garantin på hårdvaran är det minst viktiga.

Jag vet att ibm/hitatchi tidigare gav 3 år (vet inte hur det är nu) men jag hade ändå en hög som kraschade när de fick problem med en fabrik.

--
DaJ

Jag håller med dig helt o hållet men jag inbillar mig att det är högre kvallitet på dom med flera år..
Detta är bara ett antgande men är bilderna borta så är det inte kul.....

Senast ändrad:
Är det någon som vet om det är mer än 2 års garanti på några standard hårddiskar, om isåfall vilka..

Externa diskar äe ju standard interna diskar i en extern kabinett.

Så antingen köper man den färdigbyggd och då kan det vara svårt att veta vilket märke man får på hårddisken i.

Alternativ är ju att man köper hårddisken och kabinetten löst och monterar ihop sjölv.

--
DaJ

Vad är det för svårt med att veta vad det är för hårddisk.
I mina externa Maxtor är det maxtor diskar.
I mina externa Seagate är det seagate diskar
I mina externa Western Digital är det western digital diskar..........

De som säljs som externa diskar är inte riktigt samma som de du sätter ihop själva. De kan du normalt inte köpa för att själva sätta ihop.

Men visst kan du köpa ett kabinett själv och sen en intern hårddisk att sätta i den. Men är det lönt när priserna gått ner så mycket. En extern 250GB köper du färdig för drygt tusenlappen

Lars Johnsson skrev:
Vad är det för svårt med att veta vad det är för hårddisk.
I mina externa Maxtor är det maxtor diskar.
I mina externa Seagate är det seagate diskar
I mina externa Western Digital är det western digital diskar..........

Mmm... det är riktigt!

Men svara vad det är i en "Lacie".

Det är olika märke i den för Lacie är ju ingen hårddisk tillverkare.
Jag har faktiskt 4 externa Lacie men man ser vad det är i den när man kopplar in den i datorn. Den som har t.ex. en wester digital heter WD när man kopplar in den i windows

ANNONS
Götaplatsens Foto