Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Håkan Bråkan

Aktiv medlem
Nu försöker någon sälja en 450d som är två år gammal för 90 procent av nypris, suck, de är som ogräs dessa annonser, tycker man skall låta bli att pruta ens, bara ignorera, man förstår ju vad de har för uppfattning vad de kan få. bättre att vänta på en annons med normalt pris.
 

SilentNajT

Aktiv medlem
Jag kan verkligen inte förstå att inte blocket redan i första hand när dom ska granska annonsen släpper ut den

Dom pratar så högaktigt om att dom inte tål bluffare.
Jag tror inte dom bryr sig, så länge dom får pengar för annonsen...
Speciellt inte när det är exakt samma bilder och runt samma pris på alla bluff annonserna, och justja, likadan text varje gång också... Det är min syn på det hela, jag tycker synd om dom som inte fattar på en gång och blir av med sina surt förtjänade pengar
 

chrillenilsson

Aktiv medlem
Haha och Levereras med Canon mål ???????? Jösses !!!!!
kör man google translate på den så går det nästan att läsa :)
Here is my Canon EF 28-300 f/3.5-5.6L IS USM for sale. It is in excellent condition and full working order.
Bought it second hand in perfect working order for some video shot on Canon 5D MK II and now I have finished shooting.
Comes with the Canon case, strap, lens hood Canon.
 

Frasse3

Medlem
Jag kan verkligen inte förstå att inte blocket redan i första hand när dom ska granska annonsen släpper ut den

Dom pratar så högaktigt om att dom inte tål bluffare.
Jag tror inte dom bryr sig, så länge dom får pengar för annonsen...
Speciellt inte när det är exakt samma bilder och runt samma pris på alla bluff annonserna, och justja, likadan text varje gång också... Det är min syn på det hela, jag tycker synd om dom som inte fattar på en gång och blir av med sina surt förtjänade pengar
Nu har blocket tydligen jobbat annonserna är borta men lär väl dyka upp igen på Nikon antar jag sorgilgt detta jag hoppas folk genomskådar skiten och Blocket reagerar fortare framöver o plockar bort det fort jag undrar om Blocket har kunskap om kameror och kan bedöma om det är lurendrejeri eller ej eftersom det tar tid ibland man hoppas ju det iallafall men bedrövligt är det och synd om dom som inte förstår att det bluff.
 

chrillenilsson

Aktiv medlem
titta vilket svar jag fick på en annons på blocket :)

...........
Hej, Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset. Tack. P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.
............


börjar inte gubben tröttna?
Men nu heter han Turner Miller (turner-miller98@live.com), innan var det Lane Bradley....
jisses
 

DrSadako

Aktiv medlem
titta vilket svar jag fick på en annons på blocket :)

...........
Hej, Tack för att du kontaktar mig angående min prtodukt. Den finns fortfarande kvar. Produkten är perfekt och inkluderar alla tillbehör. Vänligen kontakta mig om du vill köpa min produkt. Just nu är jag i London, UK för jag har just flyttat hit. Om du gillar produkten kan vi göra en snabb affär. Skatter och frakt är inkluderat i priset. Tack. P.S. I am very sorry for my Swedish but I hope you can understand. If you want we can continue in english, because it would be much better for me.
............


börjar inte gubben tröttna?
Men nu heter han Turner Miller (turner-miller98@live.com), innan var det Lane Bradley....
jisses
Fick exakt samma svar på en annons som jag frågade om. Direkt när jag läste det så svarade jag "nej tack".
 

blueman

Aktiv medlem
samma erfarenheter ----

hej fotokollegor ....

Fått samma svar med i stort sett ...produkten" nämns ofta men aldrig i detaljbeskrivning ...
¨Det som ör nytt för mig är att jag nu säljer två gluggar själv och i och med det blivit kontaktad med liknande mail där man direkt slår till och vill göra snabb affär.. allt som behövs är mina bankuppgifter....inga frågor inga svar om produkten etc ... i mitt fall heter de som mailat Williams, indres harvey och sanny Carf......samtliga riktigt heta på snabb affär och annu hetare på mitt bank konto nr ....

nej usch och fy ... man får vara på sin vakt

Fredrik
www.bildfokus.se
 

Mr Davidson

Aktiv medlem
Dåligt skämt

Bland mina mer eller mindre galna harley-polare finns ju en del som har en del distans till hojandet, imagen och sig själva...

Som den gången, vi kan kalla honom berget, satt bredvid mig på vårt vattenhål i stan. Vi hade sölat i oss en del, blivit jävligt snygga och pratade lite om livet, hur snygga vi va och vilka guds gåvor till kvinnan vi hade blivit... dvs vi ljög lite. Då lutade han sig över mot mig och frågade: "har Du fattat än varför vi har skinnvästar på oss"?

???

Han fortsatte; "hur faen hade det sett ut om vi haft handväska?"
 
ANNONS