Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Peter...

Aktiv medlem
Lade ut en annons på en kamera imorse, direkt får man ett sånt här mail:

"Hej min namn er Mustafa Bajamajja kommer Uzbekistan. vill köpa billit
kamerat, jag jobbat länge pizza bagare mycket svarta pengar jag har.
Jag fråga dig, vad är megapixksel , jag inte förstå mycket bra.
jag bjuda dig 700 kr halva pris

svara min brevlåda

Mustafa"

Man blir lite fundersam när han heter Bajamajja i efternamn och har mailadressen: mustafa@alqaida.uz

/Hannes
Blev det någon affär? ;-)
 

drejjan

Aktiv medlem
Jag stör mig otroligt. Dock handlar jag bara kamerautrustning på fotosidan, men jag kollar t.ex. aldrig på bilar om det inte finns bild på blocket.
 

voitcanon

Aktiv medlem
Om man har fin bild får man ju mycket mer, en kamera jag köpte med objektiv kostade 784 bilden var bedrävlig blixt rakt på. Fick ge 740 för den och fick när jag sålde det 1200 för huset och 450 för gluggen så bra bilder lönar sig.
 

Nitobert

Aktiv medlem
har sålt ett hundratal bilar i mina dar, och en sak har jag lärt mig, folk köper bil med ögonen, den där säljer nog inte :)
 

speddy

Aktiv medlem
Fruktansvärd bild, nästan så jag har lust att ringa Hedin bil och erbjuda att fota bilen för dom, kan ju inte bli sämre än dom bilderna....
 

Candersson

Aktiv medlem
Han har kanske tappat det igen... andra gången från lite högre höjd... ;-)

Sen måste det rent generellt vara vårt att sälja nåt när man heter nåt som låter som engelskans "hustler" :-D
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
Knappast egen bild heller. Det brukar stå något om att man bara får ha egna bilder, men de tycks inte bry sig så mycket.

På Blocket:
http://www.blocket.se/regler.htm?ca=23_11&l=0
" Det är inte tillåtet att ta bilder och filmer från andra annonser utan annonsörens medgivande.Dessa är skyddade under upphovsrättslagen."
 

ja-foto

Aktiv medlem
Det har nu snart gått en dygn sedan jag skrev till "Nadja" att jag kommer förbi med 15 000:- och hämtar objektivet idag om det är ok.
Har inte hört ett ljud ifrån "henne",men hon avslutar annonsen med att frågor besvaras gärna.

http://www.blocket.se/vasternorrland/Canon_EF_24_1_4_L_II_USM_Objektiv_32365140.htm?ca=11&w=3

IDAG svarade "Nadja" så här:
Hej !
du kan köpa den om du fortfarande är intresserad, Men är inte i norrland på ett tag. Har med mig objektivet
och kan skicka det om du vill?

Mvh Nadja

Verkar det seriöst :) ?
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
IDAG svarade "Nadja" så här:
Hej !
du kan köpa den om du fortfarande är intresserad, Men är inte i norrland på ett tag. Har med mig objektivet
och kan skicka det om du vill?

Mvh Nadja

Verkar det seriöst :) ?
Beror på. Åker hon med buss, tåg eller flyg är det inte normalt att ta med extra packning. Kör hon själv i egen bil är det snarare naturligt att ta med en sån liten pryl och kunna slutföra affären snabbt genom post eller fysiskt möte om köparen råkar vara inärheten av den tillfälliga vistelseorten.

Bara fråga var hon är nu, om ni kan träffas på den orten.
 
ANNONS