Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

clawfinger

Aktiv medlem
Beror på. Åker hon med buss, tåg eller flyg är det inte normalt att ta med extra packning. Kör hon själv i egen bil är det snarare naturligt att ta med en sån liten pryl och kunna slutföra affären snabbt genom post eller fysiskt möte om köparen råkar vara inärheten av den tillfälliga vistelseorten.

Bara fråga var hon är nu, om ni kan träffas på den orten.
Låt henne skicka först, pengar sen. Annars blir du sur.......
 

keroan

Aktiv medlem
IDAG svarade "Nadja" så här:
Hej !
du kan köpa den om du fortfarande är intresserad, Men är inte i norrland på ett tag. Har med mig objektivet
och kan skicka det om du vill?

Mvh Nadja

Verkar det seriöst :) ?
Fråga var hon/han håller till, säg sen "Åh vilken tur, där bor min bror och han kan träffa dig"
 

Nitobert

Aktiv medlem
jag har frågat flera skumma annonsörer om dom kan skicka via internet girot och har inte fått ETT enda svar, talande...
 

Torparfarsan

Avslutat medlemskap
Knappast egen bild heller. Det brukar stå något om att man bara får ha egna bilder, men de tycks inte bry sig så mycket.

På Blocket:
http://www.blocket.se/regler.htm?ca=23_11&l=0
" Det är inte tillåtet att ta bilder och filmer från andra annonser utan annonsörens medgivande.Dessa är skyddade under upphovsrättslagen."
Misstänker att de mest har lagt in den regeln för att ha ryggen fri. Men de verkar inte bry sig om att se till att den regeln följs. Så i verkligheten är det nog fritt fram att strunta i upphovsrätten på blocket.
 

Pagajviftaren

Aktiv medlem
Du hann före mig. Fast jag reagerade mest på priset för denna. Bland det minst prisvärda jag sett på länge...
Keps = Motljusskydd?
Solglasögon = UV eller polfilter?
Stativet ser ut som ett billigt "videostativ"
Proffsutrustning? Många pixlar, men är inte 350 i gränslandet mellan insteg och entusiast? Jag är inte så insatt i Sony.
Rörig bild, inget objektiv eller skyddslock på huset, antar att det var det senare om avsågs i första inlägget.
 

marwo

Aktiv medlem
Vet inte hur plastigt det är, men hur som helst så har väl modellen en del år på nacken och säljs vad jag kan se inte längre nytt. Så det är litet förvånande att se det i en annons från en fotoaffär.
 

PMD

Aktiv medlem
EF 24-85/3.5-4.5 är rätt mycket bättre byggt än en typiskt s.k. kitobjektiv (t.ex. EF-S 18-55). Det torde även vara ganska mycket bättre optiskt.

Det finns i två versioner. Svart eller silvergrått (som på bilden). Den silvergrå varianten påstås ibland vara bättre (optiskt, alltså; mekaniskt är de likadana), men jag tror att det bara är en skröna.

Det är ett mycket trevligt objektiv på en småbildskamera.
 

PeterWem

Aktiv medlem
EF 24-85/3.5-4.5 är rätt mycket bättre byggt än en typiskt s.k. kitobjektiv (t.ex. EF-S 18-55). Det torde även vara ganska mycket bättre optiskt.

Det finns i två versioner. Svart eller silvergrått (som på bilden). Den silvergrå varianten påstås ibland vara bättre (optiskt, alltså; mekaniskt är de likadana), men jag tror att det bara är en skröna.

Det är ett mycket trevligt objektiv på en småbildskamera.
http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=119&Camera=453&Sample=0&FLI=1&API=3&LensComp=455&CameraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=1&APIComp=0

Det nya kitobjektivet.

Såg nu att traderapriset ligger mellan 800-1500 kr.
 
Senast ändrad:

PMD

Aktiv medlem
Det var en lite udda jämförelse du valde. EF-objektivet vid 35mm f/8 på en EOS-1Ds III mot EF-S-objektivet vid 24mm f/4 på en EOS 50D.

Vad är det du vill visa med den jämförelsen?
 
ANNONS