Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur tänker folk på Blocket?

Då ska jag nog sänka mitt pris innan jag själv hamnar här.

Tyvärr är det nog så. Har sett ett flertal annonser på annonsmarknaden här på fotosidan där folk lägger ut 40D för mer än vad den kostade ny när scandinavian photo hade dem inne. När jag köpte min i juli kostade den 6995 vilket jag tyckte var mycket billigt. Men nu kan du ju få en 50D för 7-8000. Jag vet inte när jag säljer min, men anta att det är inom ett år. Får jag 4000 efter vad jag sett på de annonser på fotosidan då, då är jag nöjd! Tråkigt men sant.
 
Dyrt håller jag med om, men det står att zoomen är 75-300. Och blixten fungerar om man köper till en slavtändare, men det står inte. Jag har just köpt slavtändare själv, för att kunna använda min gamla blixt. Numera kostar ju blixten nästan lika mycket som kamerahuset.

En 430EZ fungerar på digitala EOS-kameror, men utan blixtautomatik. Man måste själv räkna ut vilken bländare man ska ställa in med hjälp av ledtalet.

Jag använder då och då min gamla 540EZ på en EOS 40D och det fungerar utmärkt. 540EZ har lite hjälpmedel på sin skärm som gör det lätt att ställa in bländaren.
 
En 430EZ fungerar på digitala EOS-kameror, men utan blixtautomatik. Man måste själv räkna ut vilken bländare man ska ställa in med hjälp av ledtalet.

Jag använder då och då min gamla 540EZ på en EOS 40D och det fungerar utmärkt. 540EZ har lite hjälpmedel på sin skärm som gör det lätt att ställa in bländaren.

Oki, jag kör Pentax själv och kan inte så mycket om Canon. Så där litade jag på föregående skribent. Men Hur som helst, funkar modell och märke inte ihop har man slavalternativet som är billigare än att köpa en ny blixt.
 
Ärligt talat, är man rädd för skambud ska man inte sälja saker annat än till sina föräldrar.

Antingen får man bara ignorera det, eller svara md samma mynt.

Jag kan själv ge låga om det är något jag vill ha som jag inte har råd med och som stått uppe länge! Och omvänt kan jag ta låga bud i samma situation.

Dessutom var det riktigt kul när jag förklarade för en kille vad jag tyckte att hans repiga objektiv utan garanti var värt, det var utsatt till samma pris som det billigaste på prisjakt...
 
Här var en go till
http://www.blocket.se/varmland/Canon_Eos_40d_och_5d_24374672.htm?ca=15&w=3

"
Mycket sparsamt använd 40d med batt. gr.
och 2st accar. 11.000:-

Har även en 5d med batt. gr och4st accar.
samt Tamron 28-75 2,8 13.000 "

Hmm. Lite i överkant??

Här håller jag nog inte med... 5D utan batterigrepp går ofta för ca 8500-9000 och Tamrongluggen kostar kring 4000 ny. Batterigrepp och 4 batterier kompenserar kanske för att gluggen är begagnad? För 13000 är det ju bra paket i mina ögon.

Edit: När det gäller 40D:n verkar han dock vara lite fel på det hela...
 
Senast ändrad:
Vet inte om den varit uppe förrut.

Men jag tycker det är bra att den säljs "lite billigare nu"

http://www.tradera.com/Systemkamera-till-bra-pris-auktion_101631244

jo, men den där är ju inte någon som inte har koll, utan någon som luras på riktigt. Det där med att ha fått present av sin man är en rätt uttjatad fras som används friskt. Det är ett proffs bakom den annonsen. Resonerar väl så att av hundra försök så lyckas man en gång och då är det värt det.
 
ANNONS