Jesper K
Aktiv medlem
Hej!
Jag har varit en trogen Proprintkund i flera år och gillar verkligen deras kvalitet och service.
Men med deras senaste profil, proprint2, får jag det inte att stämma.
Jag har inte upplevt detta med deras tidigare profiler.
När jag konverterar till deras profil ser jag stora skillnader på bilden i PS.
Färgerna blir starkare och framförallt ökar kontrasten rejält. Vid porträtt blir hudens "struktur" annorlunda.
Jag trodde först att det kunde bero på att min gamla skärm var dålig och dåligt kalibrerad med en flera år gammal Spyder.
Men nu har jag uppgraderat till en Eizo S2100 som är kalibrerad med en Eye-One och skillnaderna blev ännu tydligare.
Jag testade att proofa med Crimsons profil, då är skillnaderna i PS endast marginella.
Så frågan är alltså om Ni upplever samma sak med proprint2?
Jesper
Jag har varit en trogen Proprintkund i flera år och gillar verkligen deras kvalitet och service.
Men med deras senaste profil, proprint2, får jag det inte att stämma.
Jag har inte upplevt detta med deras tidigare profiler.
När jag konverterar till deras profil ser jag stora skillnader på bilden i PS.
Färgerna blir starkare och framförallt ökar kontrasten rejält. Vid porträtt blir hudens "struktur" annorlunda.
Jag trodde först att det kunde bero på att min gamla skärm var dålig och dåligt kalibrerad med en flera år gammal Spyder.
Men nu har jag uppgraderat till en Eizo S2100 som är kalibrerad med en Eye-One och skillnaderna blev ännu tydligare.
Jag testade att proofa med Crimsons profil, då är skillnaderna i PS endast marginella.
Så frågan är alltså om Ni upplever samma sak med proprint2?
Jesper