Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Hur zoomar man med EOS350D??

Produkter
(logga in för att koppla)

Mickus

Ny medlem
Jag köpte en Canon EOS350D idag. Självklart fick jag bara en fransk och en tysk instruktionsbok. Jag fattar inte hur man zoomar förutom att göra det manuellt. Tycker att det inte borde vara så svårt.. Skulle vara jätteglad om nån kunde hjälpa mig med detta problem!! Tack på förhand!!

om du menar zooma med att zooma innan du tar en bild och inte efter du tagit bilden och kollar på den så finns det inget annat sätt än att göra det "mauellt" och alltså vrida på objektivet...

Om du med manuellt menar att vrida på zoomringen på objektivet, så är det det enda sättet som du kan zooma.

Om du verkligen menar zooma (vilket betyder att justera objektivet så det känns som du kommer närmare eller längre ifrån motivet) så är det mycket riktigt bara genom att vrida på objektivet detta kan göras.

Men kanske menar du att ställa in skärpan? Om det bara går at göra manuellt (vrida på en av objektivets ringar) så är det antagligen den liten switch märkt AF-M på objektivet som skall skjutas till AF. Sedan skall kameran fokusera när du trycker ned avtryckaren en aning.

Lycka till.

Kapten Zoom borde veta. :)

Sammanställning:
Zoom, en ring eller ett vred på objektivet som man vrider manuellt som gör att man kommer t.ex. närmare motivet.

Zooma kan man också göra i bildvisningsläget för att kolla detaljer på sina foton.

Fotosidans fotoskola under artiklar är jättebra, jag har själv lusläst dem ett par gånger.

Det finns inga genvägar till den perfekta bilden. :)

ANNONS
Götaplatsens Foto