Annons

Hyra UV-hus till Nikon D700?

Produkter
(logga in för att koppla)

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Tacksam för alla tips på vart man kan hyra UV-hus till D700, ex Seaquest, Ikelite eller dylikt.
 

Ingvar

Aktiv medlem
Tacksam för alla tips på vart man kan hyra UV-hus till D700, ex Seaquest, Ikelite eller dylikt.
Hej! Tyvärr är det nog så att det inte finns någon marknad för detta, i alla fall inte i Norden. Halveringstiden på hyrhus skulle nog tyvärr bli för kort och man skulle aldrig få igen pengarna. Om du inte är beredd att betala 10000:- i hyra för en vecka, förståss...

Hälsningar Ingvar
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Privat

Sant, men tänker mig privat också. Ny kostar de 11.000 plus moms nu tydligen (ikelite). Jag tänker att det måste finnas en hel del hus därute och om någon vet nån som vill tjäna en hacka på 10 dgr så bara att vinka :)
 
Senast ändrad:

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Jag kan kanske förmedla en kontakt. Vad behöver du? Ett hus räcker ju inte så långt i sig. Vilka objektiv behöver du portar till? Blixtar, armar etc?

Om du inte låser fast dig vid just den kameran kan det bli lättare att hyra. Du kan ju hyra en komplett utrustning med kamera istället. Kanske någon krona dyrare, men utbudet växer å andra sidan med faktor 100.
 

erik

Designansvarig
Forumpersonal
Jag är öppen för förslag på annat hus, men blixtar och gluggar behöver jag inte. Kommer använda en ljusstark vidvinkel och inte använda blixt är planen. Kan tänka mig hyra hus också men då behöver jag motsvarande eller bättre kvalitet som jag får ut från D700:an. Och D3/D4 vet jag inte om jag vågar ta ner ur försäkringsshänseende... :)
 

Henrik L Jonsson

Aktiv medlem
Ok, jag jagar den ägare av en D700 som jag känner och skickar honom till dig.

När och var är det du ska fota? Om inte han kan så kanske jag kan hjälpa till. I så fall är det en EOS 5DII med en 14 eller 15, beroende på om du behöver raktecknande eller inte.
 

MARINFOTO

Aktiv medlem
Undervattenshus + Nikon D 200 kamerakropp

Tacksam för alla tips på vart man kan hyra UV-hus till D700, ex Seaquest, Ikelite eller dylikt.
Hej !

I den händelse Du är intresserad, har jag ett uv-husens Rolls Royce, Seacam Silver för Nikon D 200
+ en kamerakropp Nikon D 200, båda i nyskick till salu.

Med bästa hälsningar / Kent Forsén
 
ANNONS