Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Imma med undervattenhus

Produkter
(logga in för att koppla)

NiklasBerntsson

Avslutat medlemskap
Har ett undervattenhus till min canon ixus 330 som bara används för detta ändamål (eftersom den minst sagt börjar bli till åren nu). Jag har problem med imma när jag skall ta kort, man ser nästan ingenting p.g.a detta. Är det någon som vet vad man kan göra åt det? Jag använder mig av anti-fog droppar som man fick med när man köpte huset. Har hört att man kan köpa sillikonpåsar som skall hålla tort, hur funkar detta? och vart lägger man dom i så fall?. Vart köper man dom?

Många frågor och förhoppningsvis många svar!

Niklas

Hej
Du måste ha fukt i kamerhuset. Se till att du torkar det ordentligt efter att du använt det.
Det är inte ovanligt att det "sugs" in vatten när du öppnar kamerahuset efter användning. Det kan då komma in fukt/vatten under O-ringen.
Ta ut den och torka den och O-ringsspåret samt fetta in O-ringen igen.

"Kan detta vara något kanske?"

Lite stora kanske? Det funkar alldeles ypperligt med skokartongs-påsar. Fråga i en skoaffär. Men Är du i ett fuktigt land är det jättesvårt även om man har silica-gel påsar. Problemet är att kameran blir riktigt varm när man har på den länge. Det jag gör med min ixus är att jag stänger av såfort jag tagit bilden.
Lycka till!!! /Daniel

ANNONS
Götaplatsens Foto