Annons

import

Produkter
(logga in för att koppla)
Inte mycket att tjäna

Kollade Nikon D80 8896 + frakt från Tyskland AC Foto gmbh att jämföras med 9030 + frakt hos Alfadigi.
Kanske 50-100 kronor att tjäna efter frakt i bästa fall. Skulle något gå sönder tycker jag det kan vara värt en hundring extra för att slippa skälla på tyska.
Ett annat knep som kan löna sig bättre är att gå ihop tex en fotoklubb och göra ett samköp av en hel låda. Ibland är en låda inte fler än 6 kameror men det varierar väldigt. Kan vara värt att kolla.

Varför ska du skälla på Tyska? Svenska supporten blir nog lite konfunderade om du gör det.. ;p

Alfadigi tillhör en av de handlare som säljer direktimporterade kameror, så du får inte Svensk manual med, trots att du köper i Sverige.

Kanske inte just den här firman

Jeppe skrev:
Varför ska du skälla på Tyska? Svenska supporten blir nog lite konfunderade om du gör det.. ;p

Alfadigi tillhör en av de handlare som säljer direktimporterade kameror, så du får inte Svensk manual med, trots att du köper i Sverige.

Alla europeiska företag har inte support på svenska eller ens engelska. Familjen drev importfirma i 10 år som bisyssla och det var ibland ganska knöligt att komma till tals med någon som bara inte ville tala något annat än sitt eget språk

tack jeppe för tipset men vadå du skriver direktimport vadå det går ju genom ett eu land förklara närmare tack!! jag har åxå börjat märka ord !!då skulle det ju heta direkt införsel enl din svenska ????

Re: Kanske inte just den här firman

LittleCapa skrev:
Alla europeiska företag har inte support på svenska eller ens engelska. Familjen drev importfirma i 10 år som bisyssla och det var ibland ganska knöligt att komma till tals med någon som bara inte ville tala något annat än sitt eget språk

Men...om du köper en Nikon..så ringer du till Nikon om det blir problem.. Sist jag kollade så hade Nikon support på svenska :D

Steve: Med direktimport i detta fallet innebär handlare som importerar (ej från EU) själv och säljer. De köper alltså inte kameran via Nikon Sverige. Så, nej det heter direktimport i det fallet. Men när man som privatperson själv köper en vara inom EU så heter det införsel. Förlåt om du uppfattade det som om jag skrev dig på näsan, det var inte min mening.

tack jeppe inte för jag blev klokare 90 % av fotobutikerna kör ju med direkt import vad har det med nikon i stockholm å göra det är ju bara ett spel för galleriet alltihop å låta objektet mellan landa i nåt annat land som inte har samma moms å accis å skatter som vi har !!därav priserna å att du inte får en svensk manual!!jag tål å bli tillknäppt på näsan ingen fara vill bara bena ut saker å ting så jag inte sitter å svammlar men blev besviken på dom små skillnaderna nä får söka upp nån hongkong webb där dom har riktiga priser!!nån som har nått tips utanför eu så kan jag flyga dit å få semester samtidigt !!

nån som har en webbsida på nätet utanför eu om kameror å optik tacksam för svar skall ha sem snart så skall förena nöje med nytta hongkong lr kina ja vilket asiatiskt land som helst tackar på förhand !!

ANNONS
Götaplatsens Foto