Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Importera bilder från kameran med Olympus Viewer 2

Produkter
(logga in för att koppla)

PMD

Aktiv medlem
Enligt hjälpen till Olympus Viewer 2 (version 1.21) så ska det finnas en popup för att välja om redan importerade bilder ska visas eller inte. Den ska finnas längst ner i fönstret med tumnaglar över bilderna i kameran, till vänster om knappen "Select All"

I min Olympus Viewer 2 för Macintosh finns inte detta.

Någon som kan kika efter i sitt program och se hur det ser ut?

Hur ska man annars göra för att slippa få redan importerade bilder kopierade till datorn en gång till? (Ska jag behöva använda Canons program ...?)

Trist att inte den funktionaliteten finns i Mac-varianten. Onekligen är det praktiskt att ha denna funktion, tack för tipset, men använder själv inte Viewer2 i dagsläget för att ha koll på bilderna.

Bilagor

• Viewer2b.gif
    Viewer2b.gif
    57.9 KB · Visningar: 189
Tack för att du tittade efter.

Jag har skrivit ett eget importprogram som gör rätt (dvs det importerar inte bilder som redan importerats), men det är ett kommandoradsprogram så det är lite tråkigare att använda.

ANNONS
Götaplatsens Foto