hornavan
Aktiv medlem
Jag fick min efterlängtade mk3a i början av juni och hade bara haft kameran någon vecka när den började fokusera fel! Som de flesta fotografer ställde jag in den centrala fokuspunkten och det visar sig att fokus ligger upp till ett par cm bakom det som skall vara i fokus. Nu finns det ju en inställning som justerar små fokusfel. Trots att jag ställt justeringen så långt framåt (+20) som det går så bakfokuserar kameran med alla objektiv. I läget med alla fokuspunkter aktiva verkar kameran funger helt OK.
Det stora problemet är att det inte finns någon i Sverige som kan hjälpa mig. Jag har ringt till RCC i Göteborg och INtervision i Malmö. När och om någon behagar svara så får jag till svar att just den kamerans tekniker har semester och beklagar och säger tyvärr. Jag har försökt få hjälp av Canon där en telefonsvarare lovar att de gör aallt för att hjälpa.
Jag bad att få prata med någon chef som kan förklara varför ägare av mk3 lämnas utanför. Då fick jag veta av killen vid desken att Canon inte kan ringa tillbaka till någon!?
PÅ min fråga sade han att det inte finns några utgående linjer??
Nu ger jag snart upp.
I juni var det semestertider. I juli var det semestertider och nu är det augusti och semestertider, man borde jobba för något Canonserviceföretag.. Suck
Det stora problemet är att det inte finns någon i Sverige som kan hjälpa mig. Jag har ringt till RCC i Göteborg och INtervision i Malmö. När och om någon behagar svara så får jag till svar att just den kamerans tekniker har semester och beklagar och säger tyvärr. Jag har försökt få hjälp av Canon där en telefonsvarare lovar att de gör aallt för att hjälpa.
Jag bad att få prata med någon chef som kan förklara varför ägare av mk3 lämnas utanför. Då fick jag veta av killen vid desken att Canon inte kan ringa tillbaka till någon!?
PÅ min fråga sade han att det inte finns några utgående linjer??
Nu ger jag snart upp.
I juni var det semestertider. I juli var det semestertider och nu är det augusti och semestertider, man borde jobba för något Canonserviceföretag.. Suck