Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Inspirerande nakenfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)
Otroligt duktig fotograf !
Gillar hans stil som fan :)

Jag "kontrar" med Bruno Bisang:

http://www.brunobisang.com

Det var han som bla var ned i Top MOdel samt plåtade Emma Anderssons utvik i tidningen Cafe detta året.

Bruno ja, kollade just vad hans nya bok kostar. Billigt på amerikanska amazon, strax under 300kr plus frakt.

Förbannat duktig är han.

/Henri

imponerande foton men dom kräver utöver en duktig fotograf också duktiga och erfarna modeller...

Sony5 skrev:
imponerande foton men dom kräver utöver en duktig fotograf också duktiga och erfarna modeller...

Satt precis och tänkte på det när jag klickade genom alla underbara bilder. De är ju inte bara tekniskt bra (för att inte säga jätte bra) utan det finns något mer, en kontakt, en självklarhet som jag tycker spännande. Hur får man fram den?

(håller med Freddie om att "silver nudes" var bara "så där". Kul att se i alla fall...)

Bruno är säker.

Men vilka material dom jobbar med. Tyra Banks tar ju 50 olika poser på en timme och smälter kameran med sina blickar...för att ta ett exempel. Tror inte det behvös så mycket "kontakt" med dessa modller. Dom är så pass proffsiga.

Att ta bra bilder på väg dit upp är kämpigare med modeller, sminkösar, stylister, retusch, material som inte håller toppklass.

Hade lite dötid på jobbet och jag tänkte att jag skulle titta de olika fotograferna för lite inspration. Men...

"Access to the URL http://www.brighamfield.com/ is currently restricted because it belongs to the Company Prohibited Sites category group."

Ska jag skratta eller gråta?

Jag hoppas jag har bättre lycka med de andra fotograferna.

Åhå Björn... Du är nog en omoralisk människa som försöker titta på sådant. På arbetstid dessutom ;-)

Tycker fortfarande många av dessa fotografer är ointressanta då de endast fokuserar på modellen som objekt. De borde se bilderna i ett större perspektiv och då jobba mer med den miljö som finns runt modellerna. Många duktiga flickfotografer från 70- och 80-tal bemästrade detta. Varför ställs inte detta krav på nakenfoto nu..?

j3n5 skrev:
Tycker fortfarande många av dessa fotografer är ointressanta då de endast fokuserar på modellen som objekt. De borde se bilderna i ett större perspektiv och då jobba mer med den miljö som finns runt modellerna. Många duktiga flickfotografer från 70- och 80-tal bemästrade detta. Varför ställs inte detta krav på nakenfoto nu..?
Kanske något för "fine art nude"-fotograferna att tänka på?

Fine art nude går väl inte ut på att fokusera på modellen hälften så mycket som annat modellfoto egentligen? Sen att en och annan hellre fokuserar på modellen än på bilden så fort en modell finns tillgänglig är ju en annan sak, men det kanske inte är mest specifikt just inom nämnda genre egentligen?

Slutligen gillar jag ofta själv bäst de bilderna där det inte "bara" är en modell, utan där bilden innehåller något mer. Av länkarna här gillar jag inte Bruno Bisang, bara 1/3 av Bitesnichs bilder typ och mest bara "Silver nudes" av Brigham Field. Oj, så kräsen jag låter..

ANNONS
Götaplatsens Foto