Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

installera camera raw i cs2

Produkter
(logga in för att koppla)

Carl Hellman

Aktiv medlem
får min d70 imorron och åker samtidigt bort från allt vad internet heter. installerade precis PS cs2 på laptopen och skulle samtidigt lägga in nya camera raw som jag tanka ner från adobes sida.

i installationsanvisningen står det att man ska ta bort den gamla pluginfilen och ersätta med den nya.

probelet är att jag inte hittar den gamla. när man trycker upp open-fönstret i ps efter att ha lagt in den nya finns där två likadana camera raw.

antar att en måste vara en gamal version, så det vore ju trevligt att bli av med den men hur? den ligger ju inte i mappen den borde(ingen annan heller vad jag hittat).

någon som kan reda ut mitt problem. är lite nojjig att bli sittande med fel ute på sjön utan tillgång till internet.

förresten, om någon vänlig själ har lust att låna ut en .NEF fil så jag skulle kunna få testa skulle jag bli mkt lycklig!

så man behöve alltså inte installer någon nyare version. har sett att folk skiriver att man ska ladda ner nyaste versionen men det var kanske vanliga cs. tack för hjälpen.

Nej, du behöver inte installera 3.1

Camera Raw är ingen "förbättring"/uppgradering av CS2 i sig...bara tillägg(plugin) som möjliggör att hantera raw format...och eftersom D70 stöds i 3.0 så ska du klara dig.

Varsågod.

ANNONS
Götaplatsens Foto