Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 379 kr per år

Annons

Interfit Blixtljusmätare Flash Meter

Produkter
(logga in för att koppla)

thompan

Aktiv medlem
Är det någon som har någon erfarenhet av Interfit Blixtljusmätare? Den är tämligen billig ...är det skräp, svår att använda eller duger den till en amatör?

Nja. Om Interfiten är den jag tror att den är skulle jag nog försöka hitta en begagnad riktig mätare istället. Är det inte så att den endast mäter blixtljus och att man måste räkna om manuellt om man använder andra känsligheten än ISO 100?

Ack så, jo det var nog så. blir en blixtmätare "gammal"? blir elektroniken dålig?skulle tex en Gossen Luna-Star F kunna vara bra? jag såg en som är ca 8-9år gammal.

De enda ljusmätare som slits är gamla batterilösa selenmätare där selencellen tar slut. Men då pratar vi om mätare som inte tillverkats de senaste trettio åren vad jag vet. Luna-Star F ser ut att vara en trevlig mätare så jag skulle inte tveka om priset är rätt.

jimh skrev:
De enda ljusmätare som slits är gamla batterilösa selenmätare där selencellen tar slut. Men då pratar vi om mätare som inte tillverkats de senaste trettio åren vad jag vet.
Selenmätare tillverkas fortfarande. Bl a av tyska Gossen.
Vet inte om det någonsin har tillverkats en selenmätare för blixtljus.

Olle

ANNONS
Götaplatsens Foto