Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Ixus 400

Produkter
(logga in för att koppla)

Jerklaren

Aktiv medlem
Jag påstår att Ixus 400 har de bästa bilderna och bästa funktionerna (inräknat manuella möjligheter) i storleksklassen (plus minus några mm.) Håller ni inte med, argumentera varför.

(Ni förstår vart jag vill komma)

Är också intresserad.

Jag går i köpartankar och väljer mellan ixux 400, canon A70 och olympus kameran som vann "bäst i test" i digital foto för alla.

Vilken är enligt er den överlägset bästa kameran för runt 5000 kronor.

Jag fick min Ixus 400 idag och är supernöjd. Bilderna blir mycket bra. :) Kameran är dessutom liten, snygg och ger en känsla av kvalité. Valde mellan den och A70 men pga att A70 är lite större så blev det en Ixus 400 och jag ångrar mig inte.

Min tanke just nu är att Ixux är för liten.

En kamera kan väl inte vara för liten om man skall kunna få stabilitet till bra foton?

Jag får också en känsla av att om man optimerar en kamera för mycket på storleken så sjunker kvaliteten?

Det viktigaste för mig är bildkvaliteten, hellre en kamera som är lite större fast med bättre bildkvalitet för samma pengar.

//kritikern

ANNONS
Götaplatsens Foto