Annons

Jämför två datorer...

Produkter
(logga in för att koppla)
Du har inte lust att sätta ihop en engen dator?

Har du kanske en befintlig dator som du kan uppgradera?

Anledningen tillatt jag frågar är att jag personligen aldrig skulle köpa en färdig dator från någon av de stora elkedjorna.

Acer-datorn är bättre. Men ingen av dem klara de 'nya' spelen. Vilken upplösning har din skärm?

bandola83 skrev:
Du har inte lust att sätta ihop en engen dator?

Har du kanske en befintlig dator som du kan uppgradera?

Anledningen tillatt jag frågar är att jag personligen aldrig skulle köpa en färdig dator från någon av de stora elkedjorna.

Acer-datorn är bättre. Men ingen av dem klara de 'nya' spelen. Vilken upplösning har din skärm?

Min skärm har upplösning 1280x1024.

Uppgradering av min befintliga dator är det inte tal om. Den har gjort sitt.

Jag skulle gärna köpa en egen dator, men jag kan inte sätta ihop den och få igång allting. Jag vill att windows ska finnas i och ska vara färdigt. Finns det i någon butik (på nätet) man kan handplocka grejerna och sen plockar de ihop och testkör datorn?

realeye skrev:
Min skärm har upplösning 1280x1024.

Uppgradering av min befintliga dator är det inte tal om. Den har gjort sitt.

Jag skulle gärna köpa en egen dator, men jag kan inte sätta ihop den och få igång allting. Jag vill att windows ska finnas i och ska vara färdigt. Finns det i någon butik (på nätet) man kan handplocka grejerna och sen plockar de ihop och testkör datorn?

Datorbutiken.com har den tjänsten.

Ja, men då blir det dyrt igen.

Du ska leta efter datorer med grafikkort med namnen:

nVidia: 8800GT, 8800GTS
ATI/AMD HD2900XT, HD3850 eller HD3870

Processorn bör heta Core2Duo (2.0 GHz eller mer) eller AMD Phenom. Spel stödjer knappt 4 kärnor. så 2 räcker lååååångt. När det gäller processorer så är hårdvaran mycket längre fram än mjukvaran. Tänk på det. Grafikkort däremot kan man inte köpa för bra. ;)

Minne brukar man minst få 2GB. 4GB har du bara användning av om man kör Vista 64bit (eller MacOSX).

bandola83 skrev:
Ja, men då blir det dyrt igen.

Du ska leta efter datorer med grafikkort med namnen:

nVidia: 8800GT, 8800GTS
ATI/AMD HD2900XT, HD3850 eller HD3870

Processorn bör heta Core2Duo (2.0 GHz eller mer) eller AMD Phenom. Spel stödjer knappt 4 kärnor. så 2 räcker lååååångt. När det gäller processorer så är hårdvaran mycket längre fram än mjukvaran. Tänk på det. Grafikkort däremot kan man inte köpa för bra. ;)

Minne brukar man minst få 2GB. 4GB har du bara användning av om man kör Vista 64bit (eller MacOSX).

Då ska jag ut o kolla runt lite på nätet.
Vill ju inte gärna lägga mer än ca 7-8000 kr på en ny dator.

Har du nåt "dator-paket" du kan tipsa om i någon webb-butik?

ANNONS
Götaplatsens Foto